trekking vanuit Luang Prabang

• maaike

Beste mensen,

Komend najaar wil ik naar Laos. Vanuit LP zou ik graag een trekking maken: platteland/ kleine dorpjes/ lokale bevolking/ cultuur/ natuur. Het liefst zou ik een lokale gids met me meenemen (iemand die de weg kent, kan vertalen, de mooie plekken kent). Iemand tips voor me?

Heeft iemand de naam voor me van een goede lokale reisagency in Vientiane en/ of LP?

Alvast bedankt!

groet, Maaike

• Kampie

Hoi Maaike,

Green Discovery biedt verschillende trekking aan zowel vanuit Luang Prabang als vanuit Vientiane. Kijk op http://www.greendiscoverylaos.com/index.html voor meer info.

Groet,

Kampie

www.kampie.info

• Annemieke

Hoi Maaike,

Ik heb rond Luang Prabang een hele leuke trekking gedaan. 2 personen met lokale gids, overnachting in heel klein dorpje in de ‘bergen’ etc. Super. 2 heerlijke dagen. Wat ik heel frapant vond is dat hoewel LP best wel een ‘stad’ is, een kwartiertje met de tuktuk, een paar uur lopen en je waant je aan het spreekwoordelijke eind van de wereld.

Ik zou even op moeten zoeken bij welke reisbureautje op Sisavangvong road ik dit geregeld had (niet Discovery) maar je moet daar eigenlijk gewoon even rondshoppen; overal even vragen wat er de volgende morgen vertrekt, hoe/wat/waar etc. en dan (op intuitie) een keuze maken.

Succes,

Annemieke

• maaike

Bedankt voor jullie reacties!

• Bart

In Luang Prabang stikt het van de organisaties die dergelijke tochten organizeren. Ik heb er geen gedaan, maar zou het niet intressanter zijn om een trektocht te doen vanuit Luang Nam Tha. Ik vond het noorden van Laos toch het meest authentieke.

Nog een tip: Gibbon Experience. Geen klassieke trektocht, maar wel een unieke ervaring….maaike schreef:

>

> Bedankt voor jullie reacties!

• maaike

The Gibbon, heb ik over gelezen, erg bijzonder lijkt me.

Hoe kom ik vanuit LP in Luang Nam Tha? Iemand hier ervaring mee?

groet, Maaike

• Bart

Wij zijn met de minibus van Luang Nam Tha naar Luang Prabang gereisd, duurt een kleine 6 uur als ik me goed kan herinneren. Maar wel niet goedkoop.

Openbaar vervoer is ook mogelijk maar niet echt aan te raden in het bergachtig gebied, en niet echt comfortabel.

En ik denk zelfs dat dit jaar nog mogelijk ging zijn om met Lao Air te vliegen in beide richtingen.

grz

• Mijnke

Hai Maaike (en anderen),

als je een leuke trekking wilt doen, wil ik je zeker de trekkings aanraden die georganiseerd worden vanuit Muang Sing. Hier kom je door een lokale bus te nemen vanuit Luang Namtha (zo'n 2 uur door de bergen, misschien niet heel comfortabel, maar wel heel authentiek (met kippen e.d. erbij..) en als je vroeg in de bus gaat zitten heb je ws. gewoon een stoel…

Vanuit Luang Namtha hebben wij een bus genomen naar Luang Prabang. Inderdaad geen hele comfortabele bussen, maar wat wil je voor die prijs. Het is heel persoonlijk voor iedereen natuurlijk, de een vindt dit prima, de ander wil liever wat comfortabeler reizen.

Je kan inderdaad ook een minibusje organiseren (met chauffeur etc), maar het is dan ws. wel de moeite waard om wat medereizigers te organiseren…

Ik vond Luang Namtha persoonlijk niet heel speciaal, vond Muang Sing leuker (is echt niemand..), maar rondom Luang Namtha is veel te doen en je kan makkelijk op de fiets weg e.d.

Veel plezier i.i.g.!!!

• maaike

Hoi Mijnke,

Kun je zo'n trekking vanuit Muang Sing regelen of kan dit beter al in LP?

Heb je een naam voor me van een betrouwbare agency?

groetjes, Maaike

• Mijnke

Hai Maaike,

het is niet nodig om het al vanuit LP te regelen. het kan natuurlijk wel (ws is er dan ook een rit naar Muang Sing inbegrepen, dat zou je even ter plekke kunnen vragen bij verschillende bureautjes).

Wij hebben gewoon in Muang Sing de trekking geregeld, het kan niet missen daar; bestaat in feite uit 1 hoofdstraat waaraan de hotelletjes die er zijn liggen.

Er is een ‘government based’ bureau en eentje die geleid wordt door plaatselijke mensen/ familieleden. Ze hebben ongeveer dezelfde trekkings, prijs vaak afhankelijk van hoeveel mensen er meegaan (hoe meer, hoe goedkoper).

Wat wij begrepen is dat alleen zij officieel een vergunning hebben om in die omgeving te lopen met toeristen en de Akhadorpen in te gaan.

Wij zijn met de familyrun-bureau gegaan, die mensen vonden wij aardiger en er gingen meer mensen mee, dus goedkoper.

Tip is om meteen even langs te gaan op dag van aankomst, vaak kan je de volgende dag al mee op een trekking.

Verder is er in Muang Sing niet zo heel veel te doen, je kunt een fiets huren en naar de grens met China fietsen, dat is wel leuk om te doen.

Hoop dat je hier wat mee kunt, veel plezier vast,

groetjes