wat je kunt doen is met de nachtbus van vientiane > pakse. ik meen dat dit 10 usd kost. ik kan dat nog weleens voor je nakijken.
vanaf pakse vliegen met laoair > siem reap. dat is in ieder geval veel voordeliger dan de vlucht vientiane > pakse.
Dat is wel een goeie. Ik heb even gekeken en zag dat die vlucht 110 USD is. Dat scheelt idd wel! Ook fijn dat je Lao Air noemde, ik had BKK airways gevonden via cheaptickets.nl : 300 tot 500 euro. De prijs voor de nachtbus hoef je niet voor me op te zoeken hoor, dat zit wel goed, het steekt ook niet op een tientje. Bedankt wel voor het aanbod en de tip!
JacquelineMichelle schreef:
>
> wat je kunt doen is met de nachtbus van vientiane > pakse. ik
> meen dat dit 10 usd kost. ik kan dat nog weleens voor je
> nakijken.
>
> vanaf pakse vliegen met laoair > siem reap. dat is in ieder
> geval veel voordeliger dan de vlucht vientiane > pakse.
Idd is het goedkoper om via de site van de luchtvaartmaatschappij zelf te kijken. Voor de vlucht Vientiane - Siem Reap is het verschil 240 euro via cheaptickets.nl en 180 USD via Lao Air. Helemaal gelijk, MIchelle noemde Lao Air ook al.
Ik wil naar Laos via BKK (ticket heb ik al), waarschijnlijk vlieg ik naar Luan Prabang van daar. Bedankt!
JacquelineKees schreef:
>
> Je probeert via een Nederlandse website goedkoop een ticket
> te boeken van Laos naar Cambodja. Je begrijpt zeker wel dat
> er bij deze nederlandse sites erg weinig vraag is naar dit
> soort incourante tickets. Dus met echt voordelige
> aanbiedingen zullen ze wel niet komen….
>
> Vaak is het beter om op de sitee van de airline zelf te
> kijken. Bijvoorbeeld Vietnam Airlines of Lao Airlines.
>
> Een andere optie is vanaf Vientianne te reizen naar Udon
> Thani in Thailand. (Licht op korte afstand van Vientianne.
> Vanaf daar kan je met Air Asia voor 550B naar Bangkok
> vliegen. Vanaf Bangkok kan je wellicht goedkoop naar Siem
> Reap (Bangkok Airways) of goedkoop naar Phnom Penh (Air Asia)
> en vanaf daar naar Siem Reap. Allemaal online te boeken voor
> heel weinig geld.
>
> Suc6!
Hai Jacqueline,
vanuit Si Phan Don gaan er vele bussen Cambodia in, o.a. naar Kratie, Phnom Penh en Siem Reap. Iedereen op de eilanden lijkt dit soort busritten te organiseren, vaak verschillen de prijzen een paar dollar en zit dat m in bijkomende services (bijv. een flesje water), of reisduur. Let wel op dat je goed uitvraagt hoe je reis zal gaan verlopen en wat je mag verwachten.
Persoonlijk raad ik je aan om niet een bustocht te boeken die direct naar Siem Reap gaat. Dit deed ik afgelopen april met de gedachte ‘dan ben ik maar van die lange rit af’. Had goed gevraagd waar we zouden overnachten (want het is te lang om in 1 dag te doen, o.a. door de grensovergang e.d.), dit zou Kampong Cham zijn. Ik denk oprecht dat de mensen in Laos er niets van weten, maar toen we in de bus in Cambodia zaten (na ook al wat keren te zijn overgestapt, maar dat is niet zo dramatisch op zich), vonden we het al wel lang duren. We hebben 2 uur gelunchd (dus heel lang) en daarna ging het ook langzaam (alsof we met opzet langzame wegen namen enzo).
Gelukkig waren wij zo bij de pinken dat we de kaart hadden bekeken en hadden we, toen we aan de chauffeur vroegen hoever Kampong Cham nog was en we te horen kregen dat ditnog 2 uur zou duren (om 20u 's avonds…!!!), meteen door dat ze ons wilden oplichten.
Wat ze dan doen, is dat ze naar Phnom Penh rijden (zogenaamd omdat er vanuit Kampong Cham geen bussen naar SR gaan), waar je dan laat in de avond/ nacht aankomt "Toevallig' zetten ze je dan af bij een hostel (waarmee ze dan een afspraak hebben voor commissies e.d.) en je gaat dan (gaar na zo'n lange dag) niet meer zoeken naar een ander hostel (geen idee waar je bent, donker, moe enz.). Zij verdienen dan wat geld..
Goed, kortom: de kans dat je door de (Cambodiaanse)busmaatschappij in een scam wordt gelokt is erg groot, wij zijn uiteindelijk met veel moeite en ruzie uitgestapt in Kampong Cham. Dit is een leuke (hele rustige) stad, waar nauwelijks toeristen komen, wij vonden het leuk..
Als ik het over doe, zou ik een bus nemen naar Kratie (en dan zelf vervoer regelen naar Kampong Cham of Siem Reap). Het was helemaal niet moeilijk om een bus naar SR te organiseren in Kampong Cham..
Het zal vast niet voor alle busmaatschappijen gelden en veel mensen zullen er niets van zeggen, of heterg vinden, maar wellicht is dit een fijnere manier van reizen (i.ig. rustiger en fijnere reistijden e.d.).
Het is goed te doen dus (en ook een leuke manier om meer van het land te zien), niet moeilijk ofzo..
Veel plezier!!!
Hallo Mijnke!
Zo dat was een uitgebreid bericht van je! Daar ben je echt even voor gaan zitten! Hartstikke bedankt voor alle info en suggesties! Ik heb nu onderhand heel wat info bij elkaar ontvangen, ik zie wel wat t uiteindelijk wordt.Alles nog even op een rijtje zetten voordat het zover is.
Bedankt nogmaals!
Jacqueline
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?