Hallo Natalie,
Wij zijn met onze kinderen afgelopen zomer ook 3 weken door Laos getrokken. Nu moet ik er wel bij zeggen dat onze kinderen wel ouder zijn, 9-11-13 waren ze toen. Ik zou je willen adviseren om in ieder geval naar de Tad Kuang Si watervallen te gaan, ze zullen het schitterend vinden om in het fel blauwe water te spetteren en misschien zelfs aan het touw heen en weer te slingeren. Meestal zijn hier ook wel locale kindjes aan het spelen. Ook is er een beren opvang van Maleisische zwarte beertjes en er is een tijger in een groot stuk bos, afgezet met hekken. Het ligt vlakbij Luang Prabang, wat ook een hele relaxte stad is.
Ook zijn er bv in Vang Vieng hele leuke tochtjes met de fiets en te voet te maken. Je kunt dan naar grotten, of naar de Blue Lagoon, weer zo'n hemelse plek zo te plonzen. Ook heb je in Vang Vieng op het eiland van die heerlijke hutjes met hangmatten. Da's ook heel leuk om een tijdje te hangen, wat te drinken en te kijken naar voorbij komende tubers. Voor het tuben zelf zijn je kinderen waarschijnlijk nog te klein, de rivier stroomt nl soms best wel hard, en er schijnen elk jaar toch weer ongelukken mee te gebeuren.
Op mijn weblog kan je kijken wat wij allemaal gedaan hebben, er staan ook tips op voor echt hele leuke accomadaties, soms echt nog spotgoedkoop ook.
Kijk maar eens, er staan ook nog veel foto's en filmpjes op;
www.boschgoesasia.web-log.nl
Groetjes en alvast heel veel reisplezier toegewenst, het is een schitterend land!
Lianne