advies gevraag reisplannen indochina

• trashit

Graag jullie advies / tips omtrent het volgende:

Wij willen met 2 personen de volgende landen bezoeken: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja (3 weken) en daarna 2,5 week Indonesië (Java richting Lombok) in de periode 5 juli t/m 15 augustus 2008.

We willen heenweg vliegen: Dusseldorf – Bangkok – Chiang Rai. Vanaf daar terplekke alles regelen om na 3 weken terug te keren in Bangkok. Vanaf daar een ticket Jakarta. Daarna reizen naar Lombok.

We spelen met de volgende zaken in onze gedachten:

- retourtje Ned-Bangkok en retourtje Bangkok-Jakarta (via Airasia) of alles enkeltjes?

- Hoe raken we vanuit Lombok het makkelijkst terug in Nederland? Via denpasar terug naar Jakarta dan Bangkok? Of kan dit ook anders? Waar regelen? Terplekke? Welke maatschappijen?

- Wanneer we enkeltjes kopen, krijgen we dan geen problemen bij imigrasedienst of met visum omdat we niet aangeven wanneer we land verlaten?

- We hebben veel uitgezocht op www.airasia.com Is een paar dagen van tevoren boeken voldoende? Of kunnen we gewoon naar vliegveld gaan en terplekke alles regelen? (dus voldoende vrije plaatsen)

Alvast bedankt,

Roy & Sandra

• jan

Hoi,

Roy,Sandra,

Wat jullie willen doen is gekke werk teveel landen in korte tijd of je wil elke dag in de trein,bus,etc willen zitten.

Ga eerst maar je reis aanpassen.Je wilt toch ook genieten van je reis.

Jan

• Annemieke

Hoi Roy en Sandra,

Mijn advies: beperk je tot misschien 2 maximaal 3 landen. Zonde om door deze prachtige landen te racen. En door sommige van deze landen valt er niet eens te racen omdat de wegen zeker niet van het Europese niveau zijn.

Annemieke

• trashit

Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties!

Voor ons is in ieder geval duidelijk dat we niet op deze manier deze landen moeten bekijken. Het is mij ook wel duidelijk, ik heb zelf half jaar gewoond in Bandung, Indonesia en ben bekend met de continue file, enz.

Toch willen wij veel zien in een korte tijd, dus nu gaan we over op een ander plan. We willen nu met een georganiseerde reis van Shoestring meegaan (met dezelfde landen.) Wanneer deze reis afloopt en deelnemers huiswaarts keren, vliegen wij Bangkok – Jakarta (en kopen een retourticket, zodat we kunnen aantonen dat we ook weer vertrekken). Daarna richting Lombok – en dan zien we daar wel hoe we precies weer terug in Bangkok komen. Ik heb destijds gewoon 2 dagen van tevoren bij lokalen ticket geregeld en kwam allemaal dik in orde.

Als ik nog meer vragen heb, dan horen jullie van mij.

Alvast bedankt allemaal!