Hallo Debbie,
Laos is een erg goedkoop land. Wel vond ik het in vergelijking met Thailand iets duurder.
Wij konden met 20 euro pp per dag aardig uit de voeten. Leuke guesthouses (niet perse de allergoedkoopste) met eigen sanitair, 3x eten per dag, uitstapjes, het vervoer en ook nog dingen kopen. Dat alles kon makkelijk met 20 euro pp per dag.
Ik had wel het gevoel dat je goed moest opletten dat je niet genept werd, maar dat had ik in Thailand ook wel eens. Gewoon je gezond verstand gebruiken, en denk er aan, onderhandelen over een prijs is bijna altijd mogelijk. Wij waren met 5 personen, dus dat was zowieso interessant.
Eten kan je voor 1 euro als je dat zou willen, maar voor een iets luxer maal ben je maximaal 5 euro kwijt. Voor een snack langs de kant van de weg veel minder. Het is maar net wat je zoekt.
Ook heel goedkoop zijn de zakjes frisdrank aan de stalletjes. Ze kiepen een flesje fris leeg in een zakje en je kan weer verder lopen en drinken met een rietje uit het zakje. Dat is bv veel goedkoper dan een blikje in een winkeltje.
Maar je zal het zelf ontdekken.
Voor meer informatie en foto's kan je op m'n website kijken.
Laos is een geweldig leuk en relaxed land, ik zou er zo weer heengaan
Groet
Lianne
www.boschgoesasia.web-log.nl