kosten in Laos

• debber

Hallo allemaal,

Als ik samen met mijn vriend een maand in Laos ben, wat gaat ons dat dan ongeveer kosten? Wat ben je voor een goedkoper maar degelijk guesthouse kwijt, wat betaal je voor eten en excursies? We willen niet met geld gaan gooien maar willen wel wat leuke dingen doen.

Het scheelt dat we nu natuurlijk wel met 2 man een kamer prijs betalen die ik anders in mijn eentje moest betalen.

Is het nog veel goedkoper als Thailand?

Alvast heel erg bedankt!!

Liefs debbie

• lianne

Hallo Debbie,

Laos is een erg goedkoop land. Wel vond ik het in vergelijking met Thailand iets duurder.

Wij konden met 20 euro pp per dag aardig uit de voeten. Leuke guesthouses (niet perse de allergoedkoopste) met eigen sanitair, 3x eten per dag, uitstapjes, het vervoer en ook nog dingen kopen. Dat alles kon makkelijk met 20 euro pp per dag.

Ik had wel het gevoel dat je goed moest opletten dat je niet genept werd, maar dat had ik in Thailand ook wel eens. Gewoon je gezond verstand gebruiken, en denk er aan, onderhandelen over een prijs is bijna altijd mogelijk. Wij waren met 5 personen, dus dat was zowieso interessant.

Eten kan je voor 1 euro als je dat zou willen, maar voor een iets luxer maal ben je maximaal 5 euro kwijt. Voor een snack langs de kant van de weg veel minder. Het is maar net wat je zoekt.

Ook heel goedkoop zijn de zakjes frisdrank aan de stalletjes. Ze kiepen een flesje fris leeg in een zakje en je kan weer verder lopen en drinken met een rietje uit het zakje. Dat is bv veel goedkoper dan een blikje in een winkeltje.

Maar je zal het zelf ontdekken.

Voor meer informatie en foto's kan je op m'n website kijken.

Laos is een geweldig leuk en relaxed land, ik zou er zo weer heengaan

Groet

Lianne

www.boschgoesasia.web-log.nl

• Eric

Hallo Debbie,

Laos is vrij goedkoop. De kosten in Laos verschillen van plaats tot plaats. In de kleinere plaatsen zijn de voorzieningen eenvoudiger en dus goedkoper. Zo gaven we met zijn 2-en in Nong Khiaw 30 euro uit voor een compleet verblijf van 2 dagen, maar hadden we in Vientiane een kamer in een guesthouse van zo'n 25 euro per nacht (was wel vrij luxe).

Al met al zijn de 20 euro van Lianne een aardige inschatting denk ik, waar dan je vervoer en excursies ook wel in zitten.

Veel plezier! Ik vond het een geweldig relaxed land met bijzonder vriendelijke mensen.

Eric