Info gezocht Laos

• Mark

Heeft iemand nog tips voor me,

Ik (65j) en mijn vrouw gaan feb '08 naar Bangkok en willen de trein naar Nong Khai nemen dan de vredesbrug over naar Vientiane een paar dagen rond kijken dan door naar Vieng Vang idem en door naar Luang Prabang.

Hebben een maand uit getrokken uit en thuis, mogelijk nog een weekje uitrusten bij vrienden in Pattaya Thailand.

Tips voor geld, USD, Euro, Bath, kips.

Tips voor transport prijzen en zo.

Tips voor overnachting aanbeveling Guest House.

We zijn wel wat gewend met reizen door azie hebben Cambodia en Thailand al gedaan.

Mijn dank voor de moeite,

Mark

• Prikker

Mark,

de trein naar Nong Kai is goed te doen en zelf te regelen. Je komt uitgerust aan in Nong Kai alwaar je de Friendship Bridge over kunt.

Drie weken het noorden van Laos is lekker ruim de tijd, dus dan heb je goed de gelegenheid op je gemak alles te ontdekken.

Vang Vieng is doorgaans iets meer voor jongere bezoekers, die van een biertje met een pizza of andere westerse gerechten houden en overdag rivierexcursies kunnen maken. Maar er zijn ook vast mooie wandelroutes. Kijk gewoon of jullie er iets aan vinden en reis anders vlot door naar het prachtige Luang Prabang en omgeving.

Neem daar (Luang Prabang) ruim de tijd (die je ook hebt) want deze regio is spectaculair mooi en er zijn vele uitstapjes te doen in de regio. Er zijn ook vele bureautjes die je daarbij helpen die uitstapjes te organiseren.

Is een boottocht (slowboat) over de Mekhong niets voor jullie ? Je zou naar Pak Beng kunnen varen en van daar de bus door een prachtig berggebied naar Luang Nam Tha kunnen nemen alwaar je wederom de mooie omgeving kunt verkennen en je binnen en dag weer in Luang Prabang bent.

Qua hotels en prijzen kan ik je geen up to date info geven, maar Laos is niet zo duur en heeft ook vele midden tot betere hotels waar jullie misschien liever gebruik van maken. Vergelijk 't een beetje met Cambodia qua comfort en (gevarieerd) aanbod. Transport is goedkoop maar verwacht geen luxe.

• mirjam

hoi, ik ben net terug uit Laos. Het was schitterend. De grens over is zo gebeurd ( neem 40 USdollar mee pp voor visum). Voor een eventuele overnachting in Nong Kai is MutMee absoluut een aanrader, lekker aan de Mekong. In elke plaats is wel iets te vinden voor wat je wil. Je kunt heeerlijk relaxen in VangVieng (wat inderdaad veel jongeren doen) maar het is ook erg mooi voor de kayak en mooie fiets en wandelroutes naar de grotten. VangVieng heeft een redelijk druk centrum maar aan de andere kant van de rivier ligt Maylyn guesthouse. Heerlijk uitzicht daar en lekker rustig, je wandelt zo naar het centrum als je daar zin in hebt.

Verder heb ik enorm genoten in het noorden, NongKiaw, puur genieten van een klein dorpje met een schitterende omgeving aan de Nam Ou rivier. ( schijnt mooi boottrip van ong 7 uur te zijn vanaf LuangPrabang ) (overnachting tussen 7 en 12 USdollars)

De wegen zijn nog niet zo best en de bussen ook niet dus het kan soms een langere rit worden dan wordt gezegd….maar ja dat is ook gewoon Azie!

De prijzen voor een kamer zijn verschillend. Soms voor 6 dollar een prachtige kamer gehad.

Veel plezier