info gezocht

• marjolein

Hallo,

Ik ga een vriendin begin januari opzoeken in laos of vietnam.

Ik heb dan twee weken de tijd.

Ik ben totaal onbekend in beide

landen en de tijd begint te dringen vandaar dit bericht.

Welke van de twee landen zouden jullie aanraden (qua weer) en

wat is een leuk (klein) rondje om te doen in die tijd?

Waar moet je qua kosten aan denken bij een simpel

hotelletje?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Groet Marjolein

• chris

Hoi Marjolein,

Ik zou kiezen voor Laos. Dat vond ik relaxter en (als je de goede plekken opzoekt minder toeristisch. Doe in elk geval niet beide, dat is veel te kort. Als je voor Laos kiest kan je bijv. rondje vientiane (goed te bereiken via bankok)-vang vieng-luang prabang-pak mong nong khiauw-plane of jars kunnen doen.

Mocht je kiezen voor Vietnam dan kan je in het noorden in 2 weken een mooie dubbele loup maken vanuit hanoi. Rondje halong bay terug naar hanoi, rondje sapa, terug naar hanoi. Ook kan je in het zuiden Ho chi minh city, rondje mekong delta, HCMC, na trang, dalat, HCMC doen.

Het is beide heel mooi. Eigenlijk is 2 weken natuurlijk veel te kort. Kwa temperatuur maakt het niet veel verschil. Voor de warmt kan je beter in zuid vietnam of zuid laos zitten alhoewel het zeker niet koud is. Het is alleen voor daar wat koeler +/- 20 graden. In de bergen (Sapa, noord Laos) is het natuurlijk ook koeler, daar is een trui wel nodig.

Kosten:

budget in laos begint bij 1 dollar per nacht tot hoe gek je het wilt maken, Vietnam is een klein beetje duurder en touristische plaatsen zijn ook iets duurder. Ik heb in hotelletjes gelogeerd voor tussen de 10 en 25 dollar per nacht. Daarvoor heb je een schoon, net hotel net boven budget backpackers niveau.

veel plezier.