waarschuwing: oplichterspraktijken!

• johanna

Beste lezers,

Wij zijn net terug uit Laos. We hebben vele onaangename dingen meegemaakt. Ik wil iedereen hiervoor waarschuwen. Hier volgt een van de vele oplichterspraktijken

WIJ HADDEN DE VIP BUS GEBOEKT VAN VANG VIENG NAAR VIENTANE. WIJ ZOUDEN BIJ ONS GUESTHOUSE OPGEPIKT WORDEN MET EEN MOOIE COMFORTABELE ‘FOUR-WHEEL-DRIVE’ EN VAN DAARUIT NAAR HET BUSSTATION GEBRACHT WORDEN. EEN OUDE VIEZE BUS KWAM DAAR ECHTER VOOR IN DE PLAATS. “ONLY TWO MINUTES TO THE BUSSTATION WERD ONS GEZEGD”, WE WERDEN MET 22-EN IN DAT BUSJE GEPROPT EN DE KOFFERS EN RUGZAKKEN WERDEN OP HET DAK GEGOOID. ER WERD VEEL GEMOPPERD. MAAR HET ZOU IMMERS VOOR EVEN ZIJN (Voor maar 2 minuten!!!). HET BUSJE REED NAAR EEN ANDER GUESTHOUSE, STOPTE DAAR BIJNA10 MINUTEN……..DE TIJD DRONG WANT OM 10 UUR ZOU ONZE BUS OP HET BUSTATION VETREKKEN…… AAN HET EINDE VAN HET DORPJE STOPTE HET BUSJE WEER EN WERDEN DE KOFFERS GOED OP HET DAK VASGESNOERD. DE BUSCHAUFFEUR KON UITERAARD GEEN ENGELS.

OMDAT IK NOGAL WAT STAMPIJ MAAKTE WERD ER DOOR EEN CAMBODJAAN VERTELD DAT DE BUS AL VERTROKKEN WAS EN DAT DEZE BUS ONS WEL NAAR VIENTANE ZOU BRENGEN. WANNEER WE NIET AKKOORD ZOUDEN GAAN ZOUDEN WE NOG EEN NACHT IN VANG VIENG MOETEN BLIJVEN…………..DUS….

NA EEN VRESELIJKE TOCHT WERDEN WE ERGENS IN VIENTANE UIT DE BUS GEGOOID!!!!!!! …….NATUURLIJK NIET OP HET BUSSTATION!!!!!

Ik hoop dat dit bericht een waarschuwing zal zijn voor toeristen die vang vieng bezoeken

Groetjes

Johanna

• Michelle

ik snap niet dat je met een auto naar het busstation moeten rijden.

het busstation (station is wel een beetje erg overdreven, het is slechts een stopplaats) is, afhankelijk van de plaats waar je overnacht, toch heel goed aan te lopen. hooguit een 10 minuutjes.

maar voor 7 usd zit je comfortabel in een busje, wordt je opgehaald bij je hotel, van vv > vientiane en wordt je bij lane xang hotel keurig afgezet.

dus betaal een paar usd meer en je zit comfortabel:-). No problem!

Ik ben nu al een paar keer in Laos geweest en ga volgend jaar weer maar ik kan jullie negatieve ervaringen niet delen.

• geert

Beste Michelle,

Hoe het busstation er in vang vieng uit ziet weten we dus niet . We zijn er immers niet geweest!!

Wanneer je al een paar keer in Laos geweest bent, dan weet je ook dat in vang vieng talloze kleine reisbureautjes zijn , die je als extra service met je zware bepakking bij het hotel op komen pikken. Reuze gemakkelijk leek ons dat.

Dit bericht is echter zeer zeker niet bedoeld als een persoonlike aanval. Ik wil enkel de toekomstige toeristen waarschuwen dat er dergelijk soort praktijken plaatsvinden.

met vriendelijke groet

Johanna

• Dennissz

Als ik jou was zou ik de volgende keer naar Salou of zo gaan………….

Oplichterspraktijken!!!!!!!

Besef je wel dat je dagbudget een gemiddeld maandinkomen is in Laos…………….

• Gordones

Bedankt voor je tip !, begrijp helemaal dat je je bedonderd voelt. Maar idd die dingen gebeuren af en toe en je kan er maar het beste om lachen nu. gebeurd is gebeurd. ( en niets van die dennissz aantrekken hoor)Dennissz schreef:

>

> Als ik jou was zou ik de volgende keer naar Salou of zo

> gaan………….

> Oplichterspraktijken!!!!!!!

> Besef je wel dat je dagbudget een gemiddeld maandinkomen is

> in Laos…………….

• Mark

wat een gedoe allemaal,

Heeft iemand nog tips voor me,

Ik (65j) en mijn vrouw gaan feb '08 naar Bangkok en willen de trein naar Nong Khai nemen dan de vredesbrug over naar Vientiane een paar dagen rond kijken dan door naar Vieng Vang idem en door naar Luang Prabang.

Hebben een maand uit getrokken uit en thuis, mogelijk nog een weekje uitrusten bij vrienden in Pattaya Thailand.

Tips voor geld, USD, Euro, Bath, kips.

Tips voor transport prijzen en zo.

Tips voor overnachting aanbeveling Guest House.

We zijn wel wat gewend met reizen door azie hebben Cambodia al gedaan.

Mijn dank voor de moeite,

Mark