Visum Laos by Houay Xai

• Richard

Je ziet op het internet diverse verhalen staan over het wel of niet van tevoren aanvragen voor een visum.

Er staat overal dat je bij de Friendshipbridge en op de luchthaven een visum kunt aanvragen. Wij komen bij Houay Xai Laos binnen.

Een visum van 15 dagen is niet toereikend voor ons, dus dan zal het dus een visum voor 30 dagen worden. Kun je nou echt ter plaatse op een zondagmiddag daar je visum regelen of is het advies dit van tevoren te doen via de ambassade in België of Duitsland? We komen wel via Bangkok, maar we hebben geen tijd om daar een visum te regelen.

Alvast dank voor je reaktie!

Oh ja, hetzelfde geldt eigenlijk voor Cambodja….

• Michelle

visum is in Laos sinds een jaar 30 dagen geldig.

voor Cambodja is voor het kopen van een visum de grensovergang van belang. ook in Cambodja is je visum 30 dagen geldig.

• Petra

Je kunt het visum inderdaad daar op een gewone zondagmiddag regelen. Je krijgt dan een visum voor 30 dagen. Vooraf is echt niet nodig.

• Richard

Ik ben gerustgesteld, mijn dank is zeer groot :-)

• jacqueline

ik ben van bkk naar changrai gevlogen(air asia), vervolgens met de bus (2 uurtjes) naar de grens bij houya Xai, een paar minuten overvaren en je bent in Laos.

je wordt welkom geheten. Aan een tafel met uitzicht op de rivier maken ze je visum voor 30 dagen in orde. Veel plezier in Laos.

• lianne

Maak je geen zorgen, het gaat echt heel soepel. Je krijgt automatisch een 30 dagen visum en het kost 35 dollar + eventuele weekend toeslag van 1 dollar.

Je moet 2 formulieren invullen , inderdaad met uitzicht op de Mekong.

• Mijnke

Net terug uit Laos, grens overgestoken bij Houay Xai en inderdaad allemaal heel makkelijk, zorg dat je je geld en pasfoto's bij je hebt en dan is het geen enkel probleem; visum voor 30 dagen..