dollar of euro

• chantal

Hallo iedereen.

Wat kan ik het beste meenemen naar Laos en Vietnam, dollars of euro's?

Groetjes,

Chantal

• Annemieke

Hoi Chantal,

Voor Laos: Je kan met beide meenemen. Bij de banken krijg je voor de euro zelfs een betere koers van de dollar. Grotere bedragen kan bij b.v. boekingskantoorjes voor hikes/trips/binnenl.vluchten kan je met euro betalen (of creditcard). Gewoon op markten, guesthouses, restaurantjes en winkeltjes kan je dollars (kleine biljetten), kippen en natuurlijk ook thaise baht kwijt. Denk er aan dat je nergens (behalve één atm in vientiane) kan pinnen.

In cambodia is het anders heb ik gehoord (ik ga in december), daar zijn in grotere plaatsen pinautomaten voor dollars en riel.

Succes,

Annemieke

• Annemieke

Hmm, lezen valt ook niet mee. Je vroeg naar Vietnam ….

In Vietnam kan je in grotere plaatsen met je europas geld uit de atm halen. (dong en bij sommige ook dollars)

• Michelle

1 euro = circa 1,30 usd.

Logisch dat de euro dus meer waard is en je daarvoor meer Kippen krijgt.

Toch is het niet zo dat je die verhouding ook in Laos krijgt.

Dus neem rustig een pakje usd mee voor een betere koers.

In Vientiane zijn zeker 5 ATM. Je moet er wel even opletten:-)

• Annemieke

Ook met de euro-dollar koersverhouding zoals Michelle hierboven noemt, kreeg ik afgelopen december een betere koers voor euros.

• Michelle

In september afgelopen jaar kreeg ik voor:

1 usd = 10.000 Kippen

1 euro = 12.000 Kippen

Dat is dus 20% = 2.000 Kippen meer.

Terwijl de euro versus usd in het westen 30% meer waard is. Dan zou je dus 13.000 Kippen voor een euro moeten krijgen.

Dit verschijnsel zag je een paar jaar geleden ook in Vietnam. Maar intussen is dat in Vietnam goed aangepast. Maar nog niet in Laos. Het verschil zal wel in de zakken van de wisselaars belanden en dat is niet onze bedoeling:-)

• Jo

Annemieke schreef:

> Denk er aan dat je nergens

> (behalve één atm in vientiane) kan pinnen.

Ook in Lunag Prabang en in Vang Vieng kan je inmiddels pinnen, heb ik gelezen.