Aardbeving in Laos

• Michelle

Er is op woensdag 16 mei 2007, gisteren dus, een zware aardbeving geweest in Laos, kracht 6,1.

Gebouwen in Hanoi en Bangkok stonden zelfs te schudden. Daadoor in deze stden ook paniek onder de bevolking.

In NL hoor ik hierover bijna niets, behalve dan in de NRC en op RTLZ.

Waar de beving ongeveer was lees ik nergens.

Misschien zijn er medelanders in Laos die daar wat meer over kunnen vertellen.

• Prikker

Zo aan het plaatje te zien is het vlak bij Muang Sing, niet ver van de Chinese grens :

Hier alle details : http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/recenteqsww/Quakes/us2007ckan.php#details

• Michelle

ligt een beetje zuidwestelijk van luang namtha. wat meer bij myanmar-thailand.

ok, dank je prikker

• Ab

Beste Michelle,

Ik was in Laos op het moment dat de aardbeving plaatsvond. Ik zat in Vang Vieng maar daar merkte we helemaal niets van de aardbeving. Ik las het dezelfde avond op CNN en vroeg iedereen of ze iets wisten. Maar niemand in Vang Vieng wist iets te vertellen. Niemand heeft iets gemerkt of gehoord. Een vriend van me zat in Bangkok en heeft ook helemaal niets gemerkt. Achteraf viel het allemaal erg mee want de beving zat 75 km onder de grond en in Laos is er dus geen schade en heeft bijna niemand er iets van gemerkt.

Mvg

Ab