koffers

• johanna

beste lezers,

Ik heb al regelmatig gelezen dat het niet wordt aanbevolen om koffers mee te nemen op een rondreis door laos.

Vorig jaar hebben wij een rondreis door Thailand gemaakt en dus wel koffers, middelmatig formaat, met wieletjes en een trek/duw stang meegenomen. We vonden dat hartstikke handig.

wat zijn jullie bevindingen????

groetjes

Johanna

• Nina

Vooral niet doen. Er zijn maar weinig verharde wegen en verwacht niet dat de bestaande wegen net zoals de Europese wegen zijn… Er wordt bijvoorbeeld in de bus(jes) geen rekening gehouden met koffers e.d. Bovendien zou ik er niet mee gaan slepen. Ik zou er gek van worden.

• Michelle

Zo zie je maar dat het nogal eens verschilt:-)

Ik ga al jaren met een koffer met wieltjes en handriemen aan de koffer door zo-azie.

De ene keer gebruik ik de handriemen en dan weer de wieltjes……

• Hugo

Gewoon met koffers gaan, heb ik ook gedaan. (Laos, Cambodja, Vietnam). Nergens een probleem, niet in de trein, bus of veerboot. Verder is een koffer veel beter afsluitbaar en veel steviger.

Hugo

• Nina

Tja, inderdaad, zo zie je maar. Het kan dus prima. Ik vind het prettig met een rugzak en heb dan bovendien mijn handen vrij, maar blijkbaar kan het ook prima met een koffer. Doe wat je het beste lijkt!

• Hans

Je ziet tegenwoordig steeds meer reistassen met wieltjes.Misschien een alternatief

Makkelijker in of op bussen. Heb mensen gezien met dure Samsonite koffers die halverwege de reis opnsprongen, en niet meer dicht gingen.

• Hans

Heb ook enkele keren mensen met dure Samsonite koffers gezien die op een gegeven moment open sprongen en niet meer te sluiten waren.

Heb zelf jaren met een gugzak gereisd, maar ga nu over op een tas met wieltjes.

Ik zie steeds meet mensen met tassen met wieltjes, en dat is toch veel gemakkelijker dan een rugzak.