katten

• Annemiek

Hallo!

Ik heb plannen om naar azie op reis te gaan voor een aantal weken. Waarschijnlijk klinkt dit voor veel mensen vreemd maar ik ben doodsbang voor katten. Mochten er “tamelijk wat” zwerfkatten in een bepaald land zijn, dan kies ik niet voor dit land. Ben in India geweest en had daar totaal geen last van katten, maar bijv in Marokko stikte het ervan.

Zijn er mensen die in Azie zijn geweest en landen kan opnoemen waar juist veel of weinig zwerfkatten lopen? Ik hoop op een aantal reacties!

Alvast heel erg bedankt..

Groeten Annemiek (ps zwerfhonden, daar ben ik dan weer niet bang voor).

• Annemieke

Hoi Annemiek,

Ik ben in Thailand, Laos en Vietnam geweest en zeker is de laatste twee heb ik amper zwerfhonden en -katten gezien. (dit heeft vast te maken met bepaalde eetgewoontes van de inwoners zelf :-) ). Dus jouw qualificatie ‘tamelijk wat’ redt het niet in genoemde landen.

Succes,

Annemieke

• Prikker

Ik kan me zelfs niet eens herinneren of ik gewone katten in Laos gezien heb…

(Wel in Thailand.. heel veel… ook veel zwerfkatten, maar dat was je vraag niet)

• Annemiek

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Dus jullie denken dat ik wel met een gerust hart kan reizen door laos zonder katten? Zijn er trouwens veel marktjes in Laos (heb begrepen dat het vooral rustig en relaxed is). Ik vind marktjes altijd heel leuk, alleen bij eenttentjes zwerven soms veel katten………. Hopelijk ontvang ik nog wat reacties van mensen die hun mening hebben over het kattenaantal in laos!

Bedankt in ieder geval annemieke en prikker.

• Michelle

Nou Annemiek

Je kunt rustig naar Laos.

Ik ben er 2x geweest en dit jaar ga ik weer.

Geen kat gezien:-)

In Luang Prabang heb je een hele leuke avondmarkt. Vooral voor kleding en kleedjes. Geen eten, dus je raad t al: Geen katjes.

Nu je er zo over begint: In Vietnam heb je naar mijn gevoel veel meer markten dan in Laos……

• Nina

Persoonlijk vind ik katten juist erg gezellig, maar je zal ze in Laos niet of nauwelijks tegen komen. Zelfde verhaal voor Thailand, Cambodja en Vietnam. Je ziet er veel meer zwerfhonden. Ga vooral niet naar Maleisie. Daar hebben wij heel veel (zwerf)katten gezien. Als ik je zo hoor zou je het daar minder leuk vinden. Gewoon lekker naar Laos gaan. Prachtig land, primitief, vriendelijk en rustig. Ik vond het geweldig!