Vliegen in Laos en naar Cambodja

• Saskia

Hallo allemaal.

Ik lees op de site laoairlines.com ( http://www.laoairlines.com/airfare_new_n3.html )dat er een mogelijkheid bestaat van een DISCOVERY AIRPASS FARES met betrekking tot het vliegen in Laos en bijvoorbeeld naar Cambodja.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het wel net zo makkelijk om het ter plekke te organiseren?

Ik 25 februari die kant op en ik wil graag wat tijd winnen door te vliegen ipv met de bus of boot te reizen (Luang Prabang naar Pakse, Pakse naar Phnom Penh en van Siem Reap naar Bankgkok)

Groetjes,

Saskia

• leonie

Ik ben van de zomer van pakse naar siemreap gevlogen. Ik heb dit van te voren geboekt, want ik had niet echt veel tijd om alles te regelen daar te plekken. Een maal in laos bleek het erg handig te zijn want onze vlucht was vol. Maar als je tijd heb kun je het daar ook te plekken regelen. Je moet alleen wel alles in dollars te plekken betalen. Hou daar wel rekening mee met de hoeveelheid dollars die je mee moet nemen. Wij hebben de helft met vooraf betaald en de rest daar in dollars.

groeten Leonie

• Annemieke

Vluchten betaal je inderdaad in dollars, maar als je je vlucht ter plaatse boekt bij een iets groter boekingskantoor(tje) kan je ook met je creditcard betalen.

Persoonlijk zou ik niet te ver van te voren al de (binnenlandse) vluchten vast leggen, (is meestal ook niet nodig) maar dat komt meer door het onafhankelijk van tijd willen zijn tijdens mijn reizen. Het kan natuurlijk voorkomen dat een vlucht vol zit maar er gaat er die dag vast nog wel eentje, of een dag later ….. En vaak, als je dan een dag ergens moet wachten gebeurt er iets waardoor die extra dag toch bijzonder wordt en dat je dat dus eigenlijk niet had willen missen.

Annemieke

• LOOFARMER

Deze airpass lijkt me niet te vergelijken met iets wat je in de VS of Australië hebt.Ik denk dat je met losse vluchten ook goedkoop uit bent.