Aapjes kijken? Waar?

• Sabien

Van iemand die vorig jaar in Laos was, hoorde ik dat er een reservaat (?) natuurgebied (?) is waar je in de bomen naar apen kunt kijken. Er zouden tochten naar worden georganiseerd voor geïntereerden.

Weet iemand daar meer van. Waar is dat en wat kost het? Waar kun je boeken en wat kost dat?

• Annemieke

Hoi Sabien,

Het zou goed kunnen dat dit de Gibbon Experience in Bokeo N.P. is. Een project om een N.P. te beschermen tegen stropers en illigale houtkap etc. Vertrek is vanuit Houay Xai (en nog een klein andere plaatsje dat ik even niet meer weet) en het kost € 100,00 voor drie dagen. Best veel geld voor in Laos, maar absoluut de moeite waard en alle opbrengsten gaan naar het project (dat voornamelijk locale mensen in dienst heeft)

Ik ben er in november geweest en het was ontzettend leuk. Je slaapt in hoge boomhutten met fantastische uitzichten, en dan heb ik het nog niet over het ‘zippen’ gehad.

Helaas hebben we geen Gibbons gezien, wel gehoord, ze waren dus wel in de buurt. Ze hebben bij keuken aan het begin wel een klein Gibbon aapje (toen 5 maanden) wonen (opgevangen omdat mama Gibbon er niet meer is) , zodat je in ieder geval kan zien hoe ze er uit zien!

Check www.gibbonx.org. Het is een kleine organisatie en ze adverteren etc. niet maar door alle mond tot mond reclame is het al erg populair. Je moet tegenwoordig best een dag of 10 vantevoren al reserveren omdat ze alleen kleine groepen toelaten. Reserveren kan via de website. Je kan niet zelf het project bezoeken.

Ik vond het fantastisch en zou het zo weer doen (de volgende keer als ik in Laos ben :-) )

Annemieke

• Bas

Hallo Sabien,

Wij zitten nu in Laos en hebben de Gibbon Expierence gedaan.. Het was echt super!! Alleen je moet wel geluk hebben om apen te zien (wij hadden geen geluk). We zijn een dag van te voren het kantoortje binnen gelopen met de vraag of we mee konden. In het begin was het niet mogelijk maar na wat door vragen konden we de volgende dag al de jungle in…

Veel plezier als je gaat..

Groeten,

Bas

• Annie

Hoi Bas,

Met hoeveel personen hebben jullie aan die gibbon expierience meegedaan. Waren er ook extra kosten aan verbonden ?? Omdat jullie niet vooraf gereserveerd hadden???

Of werd het daardoor goedkoper??

Annie