vliegen naar chang mai of chang rai?

• jacqueline

In januari vlieg ik naar Bangkok om vervolgens naar laos te gaan. Nu wil ik in het noorden beginnen. Ik wil dan bij Chiang Kong/Huay Xai de grens over gaan. Is het dichterbij om naar Chang Mai of Chang Rai te vliegen?

Hoelang duurt het dan vervolgens dat ik in Huay Xai ben?

Gaan er bussen vanaf de luchthaven naar Laos/Huay Xai?

Is het 100% zeker dat ik aan de grens een 30 dagen visum kan krijgen?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Fijne dagen!

groetjes jacqueline

• Roland

Wij kregen zonder te vragen begin november jl. een 30 dagen visum in HoaeiXai.

Wij vlogen (op advies van AWOL) naar Chiang Mai. Of dat beter is dan Chang Rai

weet ik niet zeker, daar moeten anderen die er meer van weten maar iets over zeggen.

Good luck

Roland

• jacqueline

bedankt, misschien kan iemand mij nog helpen over chang mai of chang rai, op de kaart lijkt chang rai namelijk dichterbij?

Roland…. hoelang deed jij erover van chang mai naar Laos? Gaan er bussen vanaf de luchthaven van chang mai?

• Roland

Ik kan je onvoldoende helpen. Wij waren op de fiets en zijn eerst naar Chang Mai gefietst. (ca. 80 km) om vervolgens vast te stellen dat de afstand tot Chiang Kong veel groter was dan geplant en zijn vervolgens met taxi's (die nauwelijks iets kosten)

naar Chiang Saen gegaan. Van Chiang Mai naar Chiang Kong hebben we er twee dagen over gedaan.

Chiang Rai lijkt me gezien deze kaart: http://www.bmair.nl/Informatie/Thailand/Kaart-Gouden-Driehoek.htm

een stuk dichterbij. Of er bussen gaan van Chiang Mai weet ik niet echt maar ik vermoed van wel. Maar nogmaals laat anderen hun licht hier maar over e.e.a. schijnen.

Een andere mogelijkheid is om het te vragen aan AWOL zij weten het ongetwijfeld. Ik heb bij hun tickets gekocht omdat ze zeer concurrerend waren met allerlei aanbiedingen op websites en daarbij waren ze erg snel, deskundig en klantgericht met hun adviezen.

Over vervoer hoef je, gezien de lage prijzen, veelal geen grote zorgen te maken er is altijd wel iets te regelen. Maar ja dan hangt ook weer van je instelling af en vaak is vooraf zekerheid hebben erg prettig.

Succes Jacqueline

Roland

• Jos

Ik ben afgelopen februari van Huay Xai naar Chang Rai gegaan. Ik vond Chang Rai een onverwachte verrassing. Er zijn vollop bussen en taxi's, die ook de andere kant opgaan. Ik weet niet meer wat we er voor betaald hebben maar als je even de tijd neemt in Chang Rai -het is dan de laatste luxe stad op je reis tot LP- kun je dat wel uitvinden.

Het duurde best lang voor we er waren maar binnen een halve dag moet het wel lukken.

succes.

• geert

Naar Chiang Rai kan je niet vliegen vanuit Laos, wel naar Chiang Mai

• Loes

Als ik me goed herinner was de busreis van het busstation van Chiang Rai tot aan de grens met Laos voor mij 4 uur. Ik had per ongeluk een omweg genomen, want sommige bussen kunnen het in 2 uur.

Chiang Mai ligt iets verder van Laos af, maar veel mensen reizen vanuit daar al naar de grens

Als je naar Laos gaat, vergeet je dan het noorden niet? Muang Sing, Luang Nam Tha, Muang Koua, enz.

Groetjes Loes

• jacqueline

ik land op bangkok, maar ik ga niet in thailand reizen. Ik wil dus een dag erna een vlucht naar chang mai of chang rai nemen. welke maakt me niet uit, wat het makkelijkste en snelste is om in Laos te komen. Ik heb een maand de tijd, wil de tijd nemen voor het noorden en dan waarschijnlijk afzakken naar Vietiane om vervolgens vanaf Udon Thani weer terug te vliegen naar bangkok.

Zijn de ervaringen vanaf Chang Mai sneller/makkelijker?

Ik hou me aanbevolen voor de leuke tips en plaatsen die ik beslist moet zin.

Ik heb eerder 6 maanden door India gereisd. Ik vroeg me eigenlijk af of Laos primitiever reizen is dan in India?

Mijn hobby is fotograferen. In India moest je zo'n beetje nee zeggen, zo graag wilde ze op de foto. Laten mensen zich makkelijk fotograferen in Laos?

bedankt voor dusver de antwoorden

groetjes jacqueline

• Annemieke

Sabaidee!

Ik ben in november gelijk van bangkok naar Chang Rai gevlogen, daarna is het nog een uur of twee naar Chang Kohng om daar de grens over te steken.

Mai pen rai oftewel bo pan yang (=geen probleem in thai en lao!) oftewel geen probleem!

Succes!!

Annemiekejacqueline schreef:

>

> ik land op bangkok, maar ik ga niet in thailand reizen. Ik

> wil dus een dag erna een vlucht naar chang mai of chang rai

> nemen. welke maakt me niet uit, wat het makkelijkste en

> snelste is om in Laos te komen. Ik heb een maand de tijd, wil

> de tijd nemen voor het noorden en dan waarschijnlijk afzakken

> naar Vietiane om vervolgens vanaf Udon Thani weer terug te

> vliegen naar bangkok.

> Zijn de ervaringen vanaf Chang Mai sneller/makkelijker?

> Ik hou me aanbevolen voor de leuke tips en plaatsen die ik

> beslist moet zin.

>

> Ik heb eerder 6 maanden door India gereisd. Ik vroeg me

> eigenlijk af of Laos primitiever reizen is dan in India?

>

> Mijn hobby is fotograferen. In India moest je zo'n beetje nee

> zeggen, zo graag wilde ze op de foto. Laten mensen zich

> makkelijk fotograferen in Laos?

>

> bedankt voor dusver de antwoorden

>

> groetjes jacqueline

• Loes

India en Laos zijn niet met elkaar te vergelijken, ik vond het twee totaal verschillende landen qua bevolking, cultuur, natuur, uitstraling, manier van reizen. Maar dat zul je zelf ook wel gaan ervaren.

In Laos staat het toerisme meer dan in India in de kinderschoenen. Wat dat betreft kun je het reizen wat primitiever noemen, omdat je voornamelijk in lokale bussen moet reizen, je kaartjes altijd bij het station moet kopen, tourist offices zijn er vaak niet.

Mijn ervaring is dat in Laos de bevolking veel rustiger en terughoudender is dan in India. Veel relaxter reizen. Mensen laten zich wel makkelijk fotograferen. Ze dringen zich niet gauw op.

Veel plezier op je reis!

Groetjes Loes