Hallo,
we willen in jan naar laos,
nu lees ik over de weg naar vientiane vanaf luang prabang, route 13, dat die nogal als onveilig bekend staat door terrorisme
weet iemand hier wat meer van in de dagelijkse praktijk!?
groeten Luci
Een aantal jaren geleden is er wel eens wat gebeurd op route 13, maar voor zover ik weet is het nu al jaren rustig.
Wij hebben route 13 ook voor een groot gedeelte gevolgd, viel me wel op dat er in het gangpad van de bus een lao zat met een bijzonder groot geweer, blijkbaar als een soort beveiliging. Maar ik heb er verder met een gerust hart gereisd hoor.
Gewoon gaan dus..
Met NL heeft dit nu even niets van doen.
Wij gingen met een minivan van Vang Vieng naar Vientiane. Met 7 australiërs in het busje. Onderweg stopten we voor een plas/rook pauze.
Dat duurde naar de zin van de chauffeur wat te lang. Hij wees naar boven en zei dat er weleens geschoten werd. Hij was ook zichtbaar nerveus, iets wat ik bij een Lao nog niet eerder gezien had.
Meer zeg ik er niet over.
De zelfde route gereisd in beide richtingen, gewoon met het openbaar vervoer. Van Vientiane naar LP met de eenvoudigste local bus, waar dus ook iemand met een groot russisch geweer zat < voor beveiliging > en terug met een VIP, die géén vip was en waar niemand met een geweer in zat . Maar beide ritten heb ik me zeker niet onveilig gevoeld. Alleen maar genoten va n het mooie uitzicht en de mooie route.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?