Hallo
Ik heb gehoord dat er een paar jaar terug nog bijna nergens internet cafes in Laos waren
Hoe is dat op dit moment?
groeten Marianne
Je moet dan echt aan hele kleine dorpjes denken. Maar daar zit je meestal niet zo lang. Vang Vieng is ook maar klein maar daar zitten er wel een stuk of 5. Luang Namtha een paar. Savannaket en Pakse geen probleem. Dus maak je over internet maar geen zorgen.
Wat me laatst wel opviel was dat ook bij de Laotianen mobiel bellen erg populair wordt. Langs de Mekong / Thailand heb je over het algemeen wel een goede verbinding. Maar ik denk dat als je een Lao-simkaart koopt je bijna overal mobiel kunt bellen of te bereiken bent in Laos. Hebben anderen daar ervaring mee?
We moeten eigenlijk onze eigen providers eens wakker schudden. Want waarom in Cambodja wel en niet in Laos.
Hoi,
naar aanleiding van je vraag zet ik hier een stukje van mijn weblog. Ja, er is inmiddels steeds meer internet in Laos, maar er zijn nog altijd plaatsen waar je (een jaar geleden in ieder geval) geen computer kan vinden.
Groetjes Loes
http://loesinazie.punt.nl
Internet
Zoals in alle landen die steeds meer toeristisch worden, schieten ook in Laos de internetcafes als paddestoelen uit de grond. Fijn voor het contact met het thuisfront, minder fijn voor de puurheid van het land.
De stand van zaken in december 2005:
Houi Xay: een klein cafeetje, heb 'm niet geprobeerd. Luang Nam Tha: Een paar, wel erg duur. Muang Sing: niet eens telefoonverbinding, dus laat staan internet. Oudom Xay: 1 internetcafé met een vriendelijke baas, die na een gesprekje met mij zijn prijzen wat omlaag heeft gedaan. Je kunt hier ook internationaal bellen. Muang Koua: er is niet eens stroom, dus internet ook niet. Nong Kiew: in 1 guesthouse was internet, maar zo traag en zo duur dat het niet de moeite is om een mailtje te checken. Muang Ngoi Neua: erg toeristisch plaatsje, maar zo afgesloten van de buitenwereld dat er geen internetverbinding is. Luang Prabang: in overvloed! Vang Vieng: Voldoende! Vientiane: verspreid over de hele stad, je vindt ze vast. Thakek: het duurde een half uur voor de juiste kabels aan elkaar waren gebonden, maar ik kreeg zowaar verbinding via een krakend modempje. Savannakhet: Internet aanwezig. Pakse: Ja hoor, genoeg internet. Don Det: De prijs per minuut is gigantisch, maar zelfs vanaf dit kleine eilandje ben je niet afgesloten van de buitenwereld.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?