fietsen in Noord-Laos

• Roland

Wij gaan over twee weken naar Noord-Laos en hebben nog enkele vragen:

- klopt het dat een slaapzak beslist niet nodig is (wel lakenzak) gezien de nachttemperatuur ?

- hoe lang is het fietsen van Chiang Mai (Thailand) naar Chiang Khong/Houayxay

(3 dagen?200km?)

- klopt het dat je in Houayxay of anders in Chiang Mai een 30-dagen visum kan kopen?

- kan je nederlandse stekker (om camera op te laden) gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Roland

• Roland

Ik vergat nog een vraag.

Het klinkt wat koloniaal maar toch, wat kan je het beste meenemen om af en toe als presentje te geven aan iemand die iets voor je gedaan heeft of an kinderen?Roland schreef:

>

> Wij gaan over twee weken naar Noord-Laos en hebben nog enkele

> vragen:

> - klopt het dat een slaapzak beslist niet nodig is (wel

> lakenzak) gezien de nachttemperatuur ?

> - hoe lang is het fietsen van Chiang Mai (Thailand) naar

> Chiang Khong/Houayxay

> (3 dagen?200km?)

> - klopt het dat je in Houayxay of anders in Chiang Mai een

> 30-dagen visum kan kopen?

> - kan je nederlandse stekker (om camera op te laden) gebruiken?

> Alvast bedankt voor jullie reacties

> Roland

• Loes

Hoi Roland,

- Het klopt dat een slaapzak niet nodig is, en een lakenzak wel handig is. Daar waar het te koud is, kun je op de plek waar je slaapt om extra dekens vragen.

- Zoals ik me herinner was de weg van Chiang Mai naar de grens met Laos niet zo bergachtig. Misschien helpt dat om in te schatten hoe lang je erover fietst.

- Het klopt in ieder geval dat je in Chiang Mai een 30-dagen visum kan kopen, maar dat duurt een paar dagen omdat je paspoort naar Bangkok wordt gestuurd. Volgens dit bericht ook bij de grensovergang bij Chiang Kong een visum voor 30 dagen kopen. http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1584&i=1952&t=1945

- Nederlandse stekkers kun je gebruiken.

- Ik geef de hartelijke warme mensen zo vaak mogelijk een glimlach, en naar de kinderen zwaai ik vrolijk terug.

Veel plezier in Laos!

Groetjes Loes

http://loesinazie.punt.nl

• Roland

Loes bedankt voor de uitgebreide reactie.

Voor het kopen van een 30-dagen visum is er nu nog maar 1 persoon die dat bevestigd heeft op het prikbord. Is er nog iemand die dat kan bevestigen?

Gr van Roland

• Prikker

Roland,

het was altijd al zo dat je in Chiang Mai een 30 dagen visum voor Laos kunt bestellen, dus dat is gegarandeerd. Wat nieuw is, is dat je ook in Chiang Khong een 30 dagen visum kunt krijgen. Dit heb ik ook alleen maar van horen zeggen, dit was nooit zo. Hier is al wel een paar keer over bericht door meerdere mensen in die link.

De lonelyplanet site is momenteel down, maar misschien kun je daar de zoekoptie ook nog even gebruiken : http://thorntree.lonelyplanet.com/index.cfm

• leonie

Ronald,

Mijn zus en ik zijn afgelopen zomer via deze manier laos binnen gekomen en hebben door een bureau daar alles laten regelen en kwamen binnen het half uur terug met een visa voor dertig dagen. Volgens mij krijg je ook zo'n visa als je alles zelf regelt. Op de papieren die wij moesten invullen was ook te lezen dat het ging om een visa van 30 dagen.

Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

Verder moet ik loes gelijk geven het is een vlakke weg vana chaing mai tot Chiang Khong

• Roland

Bedankt Leonie, ik ben nu overtuigd