bellen

• Celine

Hallo,

vraagje. Ik ga over 3 weken naar Laos.

Vroeg me af of ik daar ook vanuit hostel/telefooncel etc kan bellen naar NL en hoeveel dit kost.

Wie heeft er ervaring met bereik van gsm, zie in forum wisselende berichten.

alvast bedankt!

Celine

• Loes

Hoi Celine,

Laos is supermooi, leuk dat je daar naartoe gaat!

Ik heb op verschillende plekken kunnen bellen vanuit een internetcafe waar Skype (www.skype.com) was geinstalleerd en koptelefoons aanwezig waren: in Luang Prabang, Vientiane en Pakse. In het internetcafe in Oudom Xay kon ik bellen tegen een hoge prijs. Mijn gsm had nergens enige vorm van bereik. Ik weet niet wat je route is, maar ik ben in plaatsen geweest (Muang Sing, Muang Ngoi) waar amper stroom was, en helemaal geen telefoon of internet. Je kunt dus lang niet overal bellen, maar in de grotere plaatsen kan het wel.

Veel plezier in Laos!

Groetjes Loes

http://loesinazie.punt.nl

• jan25

Beste,

Vanuit Laos naar Nederland bellen is meestal niet mogelijk. De Laotiaanse Telecommaatschappijen hebben amper roaming-overeenkomsten met het buitenland. Is dat wel zo, dan meestal alleen met de omringende landen.

Zit je bij de Mekong, probeer dan een Thaise provider te selecteren ( AIS of Dtac) Beide hebben in ieder geval roamingovereenkomsten met Vodafone en KPN True heeft een overeenkomst met Orange< voor zover ik weet >

In Laos zelf kun je eventueel een Laotiaanse simkaart kopen , om in Laos zelf te bellen.

• Annegien

ik heb in Laos in de grote(re) plaatsen (Houay Xai, Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiane) wel bereik gehad met mijn GSM, ik heb echter niet gebeld maar alleen smsjes gestuurd. die kwamen meestal wel aan (in NL dus) maar soms niet helemaal compleet. Het is dus niet helemaal stabiel zeg maar ;).

Groetjes Annegien

• Celine

Hoi Annegien,

welke provider heb jij?

Zo te zien is er veel verschil…

groetjes

Celine

ps iedereen bedankt voor de reactie!

• Annegien

Ik heb Orange :).