Neem even telefonisch contact op met de Ambassade van Laos. Tel; 0032-2-740.09.50 (tussen 09.00-12.00 en 14,00-17.00 ) en overleg met hen even. Het is mogelijk om een visum per post te regelen Dat kan VANAF 3 maanden voor afgitedatum (en niet eerder) Volgens mij kost het E.50,00 en is een maand geldig .
OOK kan een visum aan de grens geregeld worden ( bij de vriendschapsbrug bij vientienne en bij Savanakhet (grens bij Mukdaharn) Volgens mij kost daar een visum 1500 Bath en is 15 dagen geldig. Ook kan een visum geregeld worden bij de Laotiaanse Ambassade in bangkok.
MAAR….als je een maand naar Laos wil ( kan ik je zeker aanraden want het is een erg mooi land !! en heel vriendelijke mensen) kom je zonder visum op het vliegveld van Bangkok in de problemen. Je krijgt daar bij binnenkomst n.l. een visum voor max. 30 dagen. Je moet kunnen aantonen dat je maximaal 30 dagen in thailand verblijft. ( dat lukt (m.i.z.) dus door een visum naar Laos in je paspoort te hebben wat binnen de 30 dagen begint OF je moet een visum voor thailand regelen.
vr.gr. Jan25