Visum Laos voor 1 maand

• Mirjam

Een vraag n.a.v. alle info die ik al gelezen heb op dit prikbord..

Wij willen voor 1 maand naar Laos gaan via BKK. Willen nu een visum aanvragen via de ambassade in Brussel. Is het noodzakelijk om naar Brussel te gaan of kunnen we dit ook via de mail/post doen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten!

Mirjam

• Prikker

Dat kun je natuurlijk het best aan de betreffende ambassade vragen, maar normaal gesproken gaat dit wel. Als je het paspoort aangetekend opstuurt en het aanvraagformulier van het internet download, dan kunnen ze dat in een zucht afwerken en wederom per aangetekende post retourneren.

Maarruh.. je weet dat als je via de friendship brug Laos binnenkomt (bij Nong Kai) dat je dan ook gewoon standaard een 30 dagen visum krijgt he ? (zonder wachttijd)

• lianne

Hey prikker,

Is dat sinds kort veranderd dan, dat visum -on- arrival was toch altijd maar voor 15 dagen??

Hoeven we misschien dan toch niet zo te haasten om onze route in 15 dagen af te leggen?

Groetjes Lianne

• jan25

Neem even telefonisch contact op met de Ambassade van Laos. Tel; 0032-2-740.09.50 (tussen 09.00-12.00 en 14,00-17.00 ) en overleg met hen even. Het is mogelijk om een visum per post te regelen Dat kan VANAF 3 maanden voor afgitedatum (en niet eerder) Volgens mij kost het E.50,00 en is een maand geldig .

OOK kan een visum aan de grens geregeld worden ( bij de vriendschapsbrug bij vientienne en bij Savanakhet (grens bij Mukdaharn) Volgens mij kost daar een visum 1500 Bath en is 15 dagen geldig. Ook kan een visum geregeld worden bij de Laotiaanse Ambassade in bangkok.

MAAR….als je een maand naar Laos wil ( kan ik je zeker aanraden want het is een erg mooi land !! en heel vriendelijke mensen) kom je zonder visum op het vliegveld van Bangkok in de problemen. Je krijgt daar bij binnenkomst n.l. een visum voor max. 30 dagen. Je moet kunnen aantonen dat je maximaal 30 dagen in thailand verblijft. ( dat lukt (m.i.z.) dus door een visum naar Laos in je paspoort te hebben wat binnen de 30 dagen begint OF je moet een visum voor thailand regelen.

vr.gr. Jan25

• Prikker

Sorry ik haalde even iets door de war.

Aan de grens(-zen) krijg je inderdaad 15 dagen, het makkelijkste kun je dus een visum vooraf regelen bij de ambassade dan krijg je 30 dagen.

• Gert

Er is ook nog en tussenmogelijkheid (heb ik zelf twee maanden geleden gedaan): je haalt een visa on arrival voor 15 dagen en verlengt dat met het aantal dagen dat je wilt (maximaal 15) bij de immigration service in Vientiane. Om 8 uur het paspoort gebracht om 10.30 weer ophalen.

• Prikker

Deze optie van Gert is wel twee keer zo duur als alles gewoon via de ambassade regelen. De prijs voor een 15 en 30 dagen visum is namelijk hetzelfde en voor verlenging betaal je per dag een aantal dollar.

• Annegien

Ik ben 10 juli in Houay Xai Laos binnengekomen, en heb daar (zonder erom te vragen overigens) een 30 dagen visum gekregen. Een andere Nederlandse die ik later tegenkwam had hetzelfde, ze hadden tegen haar gezegd dat de visa voor 15 dagen op waren.. Het kan dus wel, een visum voor 30 dagen aan de grens.

• leonie

wij zijn 25 juli Houay Xai Laos binnengekomen en hebben ook zonder te vragen een visum gekregen voor 30 dagen. Het staat in thailand ook bij diverse visabureautjes aangegeven dat het bij hun om een visa van 30 dagen gaat en dat regelen ze dat in een 30 minuten.

groeten Leonie en Jantien

• Mirjam

Thanks voor alle reacties!

Mirjam