grensovergangen Vietnam-Laos

• Dogan

Ik wil vanuit vietnam naar laos reizen, nu bleek een relatief oud reisboek (2002) mij te vertellen dat er maar één grensovergang voor buitenlanders bestaat. Ik vroeg mij af of er inmiddels meer grensovergangen tussen vietnam en laos bestaan en of het mogelijk is bij deze grensovergangen een visa on arrival te krijgen is. Of is het verstandiger een visum in vietnam voor laos te krijgen?

alvast bedankt

• Loes

Voor zover ik weet kun je vanuit Vietnam op 2 plaatsen de grens over naar Laos.

Ik ben in dec ‘05 vanuit Hue via Vinh richting Vientiane gegaan (bussen zijn in Hue en Hanoi te boeken en gaan in zo’n 24 uur naar Vientiane). Je kunt daar aan de grens een visum kopen voor 15 dagen. Als je een 30-dagen visum wilt moet je het in Vietnam aanvragen (kan in zowel Hanoi als Hue, en ook gewoon in Saigon).

Een andere grens die open is, is iets zuidelijker bij Lao Bao. Die is ideaal als je naar het zuiden wilt reizen. Het visum schijnt aan de grens verkrijgbaar te zijn, weet ik niet uit ervaring. De weg van Lao Bao naar Savannakhet schijnt erg hobbelig te zijn, maar er zijn dus mensen die het doen. Te regelen ook in Hue.

Veel plezier!

Groetjes Loes

http://loesinazie.punt.nl

• jelle

De reis van Hue naar Savannaketh via grensovergang Lao Bao was een paar maanden geleden erg goed te doen. De wegen zijn aan beide kanten goed en tickets zijn overal verkrijgbaar in Hue. Visum kun je bij aankomst doen maar deze regelingen veranderen van tijd tot tijd. Veiliger is het om het in Saigon of Hanoi te doen, als je geluk heb kun je dezelfde dag je paspoort met het visum weer ophalen.

groet,

Jelle