visum bij aankomst of niet?

• Anne Mieke

Er zijn tegengestelde berichten in omloop mbt het verkrijgen van visum bij aankomst.

Weet iemand (uit ervaring) of visum bij aankomst mogelijk is in Savannakhet, Tha Khaek en in zuid Laos aan de grenspost met Cambodja?

Is een visum bij aankomst mogelijk op het vliegveld van Pakse?

Zo ja zijn de kosten dan dezelfde als op de luchthaven van Vientiane, LP en de Friendshipbridge?

En,beschikt iemand over het mailadressen van de Laotiaanse Ambassade in Brussel en Berlijn? Ik had er eentje van Berlijn maar kreeg 'm retour afzender.

groeten

Anne Mieke

• wimpie

volgens mij kun je overal bij de grensovergangen visa voor 2 weken aanschaffen. Prijs weet ik niet aangezien wij een visum voor 4 weken nodig hadden. Hebben we dus via de ambassade in Brussel geregeld.

succes

• Nick

Ook wij zijn aan het plannen voor reizen in Laos en cambodja in okt/nov.

Hieronder de site van Laos in Bangkok, hier vind je heleboel informatie:

http://www.bkklaoembassy.com/

Wij willen van Siem Reap naar Pakse vliegen, op het vliegveld kan je een visa on arrival krijgen voor 14 dagen, omdat wij langer in Laos zal verblijven willen wij in bangkok een visa voor een maand aanvragen, dat kan volgens de BKK site, duurt een dag. Voor 200 bath extra express service, duurt maar 1 uur.

Iemand hier ervaring mee?

Mocht dit niet lukken dan nemen wij een visa on arrival, en dan per dag verlengen in. Tegen die tijd zullen wij in LP zijn, weet iemand of je in LP je visa kan verlengen en hoe? kan je in een keer de resterende dagen verlengen?

Groetjes,

Nick

• jelle

visum verlengen in LP is niet ideaal, het is vrij prijzig en het duurt een week. Het beste kan je het nog altijd in vientiane verlengen. Als je het zelf doet kost het volgens mij 2 dollar per dag en als je in de ochtend je paspoort wegbrengt kun je het later die dag weer ophalen. Je kunt ook in een keer de resterende dagen verlengen.

Geniet van Pakse, een geweldig stadje met een schitterende omgeving!!

groet,

Jelle

• Anne Mieke

Intussen een aantal sites geprobeerd. Die van Brussel geeft geen toegang, die van Berlin geeft andere info en die van Parijs zegt alleen dat er een visum nodig is………. De ambassades van Bangkok en Washington heb ik dan maar als betrouwbaar gekwalificeerd (!) Idd een visum bij aankomst mogelijk voor 15 dagen (genoeg voor mij) behalve vanuit Cambodja.

Over Pakse zelf hoor ik overigens verschillende berichten, meest nog negatief. Ik “gebruik” Pakse om naar Attapeu te gaan.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Anne Mieke

• Nick

Thanx voor je tips!

Nick

• wimpie

Ik vond paske best leuk hoor. niet geweldig maar vanuit pakse kun je wel naar een paar de mooise watervallen van het zuiden!

• jan25

VISUM ; MUKDAHARN _ SAVANAKHET

Ik kan uit eigen ervaring melden dat het mogelijk is om in savanakhet een visum voro laos aan te schaffen. Dat kon twee jaar geleden al . Als het goed is krijg je nu een visum voor 30 dagen voor 30 US$ of BATH 1500

Eind dit jaar is de brug over de Mekhong tussen Mukdaharn en Savanakhet klaar . ( opening volgens niet bevestigde berichten in december ) Nu ga je nog met de boot de rivier over. Of dat voor buitenlanders straks nog kan weet ik niet.

groet, Jan