laotiaanse taal leren

• ilse

Hoi,

Ik heb een vraagje. Is er iemand die weet of er in nederland mogelijkheden zijn om de laotiaanse taal te leren. Alvast bedankt voor de reacties.

ilse

• Manfred

Ilse,

Ik heb geen flauw idee of je in Nederland Laotiaans kunt leren. Maar misschien is het makkelijker om een adres te vinden waar ze Thaise les geven. De meeste Laotianen kunnen namelijk ook Thai, bijna alles op TV in Laos is ook in Thai. De talen lijken op elkaar.

• jan

Voor zover ik weet is er géén mogelijkheid in Nederland om Laotiaans te leren. Wat Manfred al schreef. Thais is wel mogelijk. Er zijn diverse cursussen ( o.a. .in amsterdam voor zover ikweet.) Verder is het tegenwoordig zeer goed mogelijk om via de computer Thais te leren. Er zijn cursussen op CD-rom in diverse nivo's.

Ik bezit zelf een boek om Lao te leren. Dat vanuit het engels. Het boek heb ik samen met mijn laotiaanse vrouw in Laos gekocht. Maar… ik ben niet erg te spreken over dit boek.

groet, Jan

• sonja willems

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die kunnen vertalen van Laotiaans naar het Engels of Nederlands. Ik ben afgelopen mei 3 weken, voor mij werk, in Laos geweest en heb daar opnames gemaakt voor 2 videos. We hebben onder andere veel interviews gedaan met lokale mensen. Maar omdat in de laatste week de camera stuk ging, heb ik niet meer de kans gehad deze interviews te laten vertalen voor de ondertitels. Dus kun jij zelf vertalen van het Laotiaans naar NL/EN of weet je iemand die het kan…ik hoor het heel graag! Het is nog best wat werk, dus wij bieden een redelijke vergoeding!

Groetjes Sonja

• somboen

hoeveel haast heb je?

André

• Lena

Jan, waar kan je in Amsterdam Thais leren?

Groet Lena

• Adrie

Hoi Sonja,

Ik ben getrouwd met een Laotiaanse (Sian). We zijn samen de initiatiefnemers van een stichting die een gebied in Laos helpt.

Wanneer het vertalen nog actueel is, zal ik het er eens met Sian overhebben. We zullen het wel samen moeten doen, om een goede Nederlandse of redelijke Engelse tekst van te maken.

Ze heeft het erg druk, maar misschien vindt ze het wel leuk. De financiele vergoeding zal best wel belangrijk zijn in haar overweging. We hoeven niet het onderste uit de kan, maar voordat we beginnen moeten we wel een paar duidelijke afspraken maken naar elkaar. Wanneer Sianhet lleuk zou vinden, moeten wedan ook beginnen met eenklein tekstje endan ff kijkenhoe het eenieder bevalt.

Kijk even op www.helplaos.nl omeen indruk te krijgen. Misschien kunnen we elkaar ook op andere manieren ondersteunen?

Wat is jouw/jullie motivatie om in Laos te filmen?

Sabaidee,popkanmaai,

Adrie de Koning.