Visum Cambodja en Laos

• Nick

Beste mensen,

Er is hier al heel veel over visa gezegd en die heb ik ook gelezen en begrepen dat je vaak a visa on arrivals kan krijgen.

Maar voor alle zekerheid wil ik aan jullie vragen:

Ik heb tickets geboekt van Bangkok naar Phon phenh, volgens mij kan ik hier visa on arrivals krijgen voor 15 dagen, klopt dit?

en ik ben van plan via Siem reap naar Pakse te vliegen, kan ik op het vliegveld van Pakse ook visa krijgen voor Laos of kan ik beter in Bangkok regelen?

Heeft iemand trouwens ervaring met Lao airline? is het betrouwbaar?

Thanks

• aad

hallo nick. voor cambodja kun je on arrival een visum kopen voor 1 maand. voor laos is dat 15 dagen.of dat ook voor pakse zo is weet ik niet zeker. gr aad

• Nick

Hoi Aad,

Heb jij gevlogen met Laos airlines? is het wel veilig? op de site van minbuza raden ze af om te vliegen met Lao airlines wegens achterstallig onderhoud.

Omdat ik van plan ben om een paar trajecten te gaan vliegen in Laos wil ik graag meningen met mensen horen.

• aad

hallo nick. nee met lao airlines heb ik nooit gevlogen. heb wel veel in azie,oa in cambdja, met allerlei andere binnenlandse maatschappijen gevlogen.soms is het wel even schrikken als je ze ziet staan, maar je hoort eigenlijk nooit dat er iets mis gaat.ik zou me geen zorgen maken en rustig met ze vliegen. ook bij goed aangeschreven maatschappijen gaat wel eens iets mis.meestal uit zich dat in vertragingen. een hele fijne reis toegewenst. aad

• Kees

Mijn ervaring is dat de internationale vluchten door Vietnam Airlines worden uitgevoerd met gangbare toestellen zoals de Boeing 737 of de ATR72.

Het schijnt dat op sommige binnenlandsevluchten nog steeds russische kisten worden gebruikt die als minder betrouwbaar te boek staan. Maar een hoop is in de loop der tijd al vervangen.

Hoe je het ook went of keert…. De rit naar de luchthaven is vele malen gevaarlijker!