Vakantie in Laos.

• Evert

Hallo allemaal.

Mijn vriendin en ik gaan op vakantie naar Thailand. Wij willen dan ook een aantal dagen naar Laos. Wij weten verder niets van Laos. Heeft iemand van jullie suggesties waar wij deze dagen goed kunnen verblijven en waar het erg mooi is?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• B

Het hele land is prachtig. Maar als je slechts een paar dagen hebt, zou ik ervoor kiezen om bij vientiane in de buurt de grens over te gaan, en dan vrij snel door reizen. In een aantal uren ben je dan in Vang Vieng, staat misschien een beetje bekend als party-oord, maar dat valt reuze mee. Alles gaat vroeg dicht 's avonds, het is er gewoon heel relaxed, en het belangrijkste, de omgeving is er echt schitterend, en je kunt leuke dingen doen.

Als je nog meer tijd hebt (of het bevalt je zo goed) zou je door kunnen reizen naar luang prabang, dit kost je met bus wel een hele dag, maar het is een mooie route door de bergen, en LB is absoluut de moeite waard. Na een aantal dagen zou je dan terug kunnen reizen (helaas wel dezelfde route) naar thailand. Maar ik denk dat deze laatste toevoeging je te veel tijd kost, dus dan zou ik het bij Vientiane en Vang vieng houden, en heel snel bedenken wanneer je terug komt om meer van Laos te zien.

Verder zou ik zeggen, als je nog niks weet, blader eens een reisgids in, om nou naar een land te gaan en helemaal niks te weten gaat wel heel ver. Je hoeft niet de hele geschiedenis te kennen, maar een beetje verdieping kan geen kwaad.

• Marieke

Hoi,

Het ligt eraan wat je wil in Laos. Als je voor de tempels etc. gaat is Luang Prabang echt een aanrader, is niet voor niets werelderfgoed (Unesco). Ik zou dit zeker verkiezen boven Vientiane, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als het geld je niet uitmaakt, kun je ook vliegen vanaf Bangkok….

Veel plezier!

• Indiana

Wil je rust, mooie omgeving en heerlijk relaxen, ga dan naar het zuiden van Laos, de Mekong Delta. Hier kun je rustig een aantal dagen verblijven, beetje zwemmen, fietsen, genieten van een prachtige zonsondergang etc. etc.

• marianne

Hoi,

ik ben van plan om in januari en februari naar Laos te gaan.

Ik wil graag weten of jr goed met de bus kan reizen.

ik kom dan uit Cambodja .

Ben verwend met goed te reizen met de bus in thailand.

Graag wat tips hier oevr.

• Michelle

En om het nog wat makkelijker te maken:

Vlieg van Vientiane naar Luang Namtha. Het Noorden van Laos. Dat zul je nooit meer vergeten.

• esther

Voor de natuur: Viang Vieng.

Voor natuur en hill tribes te ontdekken per fiets bijv.: Luang nam tha, dan moet je ivm met de afstand wel vliegen.

Voor natuur en cultuur en een van de mooiste voorbeelden van een oude koloniale stad, en tempels, lekker eten: Luang prabang. Is 1 dag reizen met de bus of ook vliegen.