Geld Laos

• Houben

hoi allemaal,

Wij gaan in Juli 2006 een rondreis maken van 24 dagen door Loas, van noord naar zuid

Wij willen contante US dollars en Travellercheques meenemen

Wat zijn de mogelijkheden in Laos mbt pinautomaten, en in welke plaatsen vind je pinautomaten ?

Bij voorbaat dank

• jan25

Beste,

Er blijke enkele pinautomaten in Laos te zijn < heb gehoord één of twee in Vientienne , één in Savanakhet en é'én in Pakse >

Ik kom zelf met m'n partner regelmatig in Laos en wij nemen meestal gewoon Thaise Bath mee. Dollars zijn ook goed. De praktijk is, dat je in Laos de goedkope dingen < meestal > in Lao Kip betaalt en de duurdere dingen met Dollars of Bath. Met travel-checques heb ik geen ervaring.

• Prikker

Bath werken heel erg goed in Laos, plus je kunt met een paar biljetten toch een groot bedrag meenemen…

Dat scheelt weer een paar kippenrennen in je backpack.

• Kees

Traveller cheques kan je bij banken inwisselen, alleen er zijn niet zo veel banken. Cash, US$ of Baht, is beter.

• andré

Zelf heb ik in oktober 2005 zeer vaak gewoon met mijn giropas gepint bij een bank

naast het Lane Xian Hotel (aan de oever van de Mekong).

Allemaal gloednieuwe (opeenvolgende nummers) dus rechtstreeeks van de drukkerij.

Maximaal 700.000 kip per keer in biljetten van 20.000 kip (ong € 60,–)

Pinnen kost je € 4,– maar in diverse pakketten van de postbank is buitenlands pinnnen gratis geworden.

Soms heb ik wel 3 maal achter elkaar bij deze atm gepint.

Ontwikkelingen gaan erg hard in Laos.

Zag later ook een nieuwe bank in aanbouw vlak bij ons hotel met jawel een pin.

Iemand voorspelde al dat er deze zomer minimaal 6 in Vientianne zouden zijn.

je hebt er 3 soorten atm's:

1 kleintjes op diverse plaatsen; alleen voor laotiaanse banken en passen

2 voor sommige Amerikaanse creditkaarten (geen visa)

3 de al genoemde; ik denk meestal bij niet Laotiaanse banken

• Michelle

Hoi Andre

Ik wil in Lane Xiang een dag of 4/5 logeren. Ben jij in dat hotel geweest?

• andré

geen backpacker dus.

Leek mij op internet ook een goede optie.

Maar mijn vriendin had een ander hotel geregeld.

Dus ik heb er zelf niet gezeten.

Het hotel ligt wel erg mooi daar aan de 'boulevard"/

oever van de Mekong.

Zie me dit hotel nog wel eens boeken.

André

• Michelle

Ik reis zo n btje zoals jij. Ongecompliceerd. Lekker door straatjes wandelen. Je beleefd en ziet er van alles. Dan is Vientiane echt niet saai. Anderen steden trouwens ook niet.

Bedankt voor je info.

• miriam

Hi,

Als je terug ent van Laos kun je mij dan informeren over jouw ervaringen in Laos. Ik ga eind van het jaar (Nov-dec-jan) naar zuid oost azie. Laos ga ik zeker bezoeken maar ik kan wel wat tips gebruiken over geldzaken aldaar.

Veel reisplezier

miriam