Highlights Laos

• Esther

Nou Andre, je reageert wel heftig. Maar.. fijn dat jij de stad hebt kunnen waarderen. En ik ben het met je eens dat je niet naar Laos reist om bier te drinken en friends te kijken, maargoed, ieder zijn smaak. En vooruitgang brengt helaas ook altijd verloedering met zich mee.

Maargoed..

Ik denk (dat geld in ieder geval voor mij) dat als je weinig tijd hebt, het waardevoller is om bijvoorbeeld naar het zuiden af te reizen dan om lang in Vientiane te blijven.

Als je keuzes moet maken staat het in ieder geval niet in mijn top 10. Als je langer dan een maand hebt zou ik zeker een dag of 2/3 naar Vientiane gaan.

• ikke

André,

Volgens mij is dit prikbord bedoeld om je mening op weer te geven. Naar mijn mening was Vientiane niet het mooiste van Laos, wel een stad waar je geweest wil zijn als je Laos bezoekt maar zeker niet het mooiste en ook absoluut niet het meest authentieke. Iedereen mag toch zijn mening hebben over verschillende plaatsen in het land?!? Je kunt ook op een ander wijze vertellen dat jij Vientiane wél erg mooi vond!!!

• B

Ik ben bang dat Andre dat dus juist niet kan. Hij toont zich in deze reactie het voorbeeld van de zelfingenomen reiziger, die neerkijkt op de de standaard toerist (voor dat soort mensen een belangrijk verschil, toerist-reiziger), en die leeft in de illusie dat hij wel, itt tot al die anderen, de echte authenticiteit ontdekt.

Overigens, van mij mag Laos ook lekker rustig blijven, dat maakt het land ook zo relaxed. Maar als ik andere reizigers/toeristen tegenkom dan liever iemand die gewoon geniet van dit prachtige land, dan iemand die gaat pronken met zijn/haar manier van reizen. Kortom, liever een toerist dan andre tegenkomen.

• andré

Beste B.

Op deze site zijn o.a. twee personen actief:

- een genaamd andre zonder streepje

- een genaamd andré met streepje.

Ik neem maar even aan dat jij mij bedoeld: andré met streepje

en dat de andere zich niet aangesproken hoeft te voelen.

met vriendelijke groet

André

• Kees

Volledig mee eens!!!!