Laos visum

• Laura

Wat ik ook graag wilde weten is hoe het zit als je over land reist via Thailand naar Loas en Vietnam gaat en daarna weer terug naar Thailand. Moet je dan tweemaal een Laos visum kopen of is er wellicht een soort van transit-visum?

Groetjes, Laura

• Kees

Volgens mij twee maal een visum… (Als je minder dan 15 dagen verblijft kan je het visum bij de meeste grensplaatsen kopen en hoef je het niet vooraf te regelen)

• Laura

Hoi Kees,

Weet je ook of dat zo is bij de bgrensovergang van Pakse? Wat zijn de openingstijden eigenlijk? Heb jij enig idee van hoelaat tot hoelaat deze grensovergang open is?

Groetjes, Laura

• Kees

Met Pakse ben ik helaas niet bekend. Maar volgens mij is er hier al over geschreven. Meestal gaat het om 08:00 open en om 17:00u weer dicht.

• wimpie

de grensovergang bij Pakse is best erg groot. Wij hebben daar het land verlaten dus heb niet gezien of je daar een visum kan kopen maar het lijkt me daar wel te kunnen: bij veel kleinere grensovergangen kan het ook!

• Brenda

Wat is beter, visum in nederland al regelen (50 euro) of bij een grensovergang kopen?

Groetjes Brenda

• Prikker

Je kunt een 14 dagen visum aan de grens kopen.

Een 30 dagen krijg je alleen bij een embassade of vliegveld.

Die twee kosten evenveel (ongeveer 30 Euro). Het enige wat je nodig hebt zijn 2 pasfotos.

• wimpie

wij hebben hem hier gehaald omdat we ruim 3 weken in Laos wilden blijven. Je moet dan je paspoort naar de ambassade in Brussel sturen. Je kunt ook aan de grens een visum krijgen voor 14 dagen welke je kan verlengen per dag als je dat wilt. Om te verlengen moet je echter wel in een (grote) stad zijn.

• B

Of haal je visum in Bangkok. Kost 1 of twee dagen, betaal je ongeveer evenveel voor als aan de grens, en is 30 dagen geldig. Moet je natuurlijk wel in bangkok komen, maar voor de meeste mensen die naar laos reizen geldt dat wel.

• jan25

Alles hierboven klopt volgens mij zo'n beetje. Je kunt maximaal een visum voor één maand krijgen. Visa voor twee maanden en/of multi-entery visa worden voor zover ik weet alleen afgegeven voor zakelijke reizigers