Laos en Cambodja

• Rutger

Hallo,

Wij willen graag in mei 3 weken naar Laos en Cambodja. Natuurlijk altijd te weinig tijd, 3 weken, en daarom de volgende vraag.

Wat adviseren jullie ons om te bezoeken?

Optie1: Noord Laos en vliegen naar Cambodja

Optie2: Zuid Laos en vliegen naar Cambodja

En wat zijn dan hoogtepunten die je moet bekijken en de beste vluchten om te nemen? (hierbij geldt: liever een paar dingen goed zien, dan alsmaar aan het reizen te zijn)

Alvast bedankt voor de tips!!

Rutger

• frank

ik zal je reis voor je gaan indelen, wat betaal je ervoor?

Frank

• C Gimbrere

Wij zijn net terug uit laos en Thailand , vooral LAOS FANTASTIES!!!! Wij hadden ons zoontje van 5 bij ons en echt super gehad. Het is heel moeilijk om vluchten te krijgen alles zit vopgeboekt, dus misschien vanuit hier proberen, Vientianne g.h. erg schoon en vriendelijke mensen. Joe's Guest house aan de Mekong tegenover de avondmarkt(smullen) Adres staat in de lonley planet, reserveren!!!!!!!!!!!!

groet Claudiafrank schreef:

>

> ik zal je reis voor je gaan indelen, wat betaal je ervoor?

>

> Frank

• Koen

Je geeft zelf aan: liever een paar dingen goed zien, dan alsmaar aan het reizen te zijn.

In dat geval zou ik als je 3 weken hebt een keuze maken of Laos of Cambodja.

• hanna

He als je gat doe het goed en neem de 3 weken voor 1 land inplaats van 2 en overal heen sjezen !

• Henry

Wij dachten ook in 3 - 3,5 week Laos en Cambodja “te doen” en zijn begonnen in Noord-Laos. Na 3 weken waren we in Zuid-Laos en hebben besloten om Cambodja voor een volgende keer te bewaren. Beter één land goed en redelijk relaxed dan twee landen half en continue onderweg. De ervaring in Laos is dat het reizen van de ene naar de ander bestemming gewoon een volle dag of meer in beslag neemt en meestal niet al te comfortabel. Het is dan lekker om een paar dagen op een bepaalde plaats te blijven en van de omgeving en mensen te genieten. En dan zijn 3 weken zo voorbij!

Maar als je toch voor een gedeelte van Laos kiest: Het Noorden vonden wij toch iets mooier / leuker / interessanter dan het Zuiden.

Veel plezier!

• andre

Wij hebben afgelopen najaar in 23 dagen Noord Laos, Cambodja en Zuid Thailand bezocht , ging prima. Het vervoer in Laos kan een probleem zijn. De slowboat tussen Huay Xai en Luang Prabang (2 dagen) is een leuke ervaring, maar om een beetje op te schieten kan je bij Lao Airlines combinatietickets boeken., bijv. Luang Prabang - Vientiane en Vientiane - Siem Reap (cambodja) voor ca. US 140 pp.

Van Siem Reap (Angkor) kan je met de boot door naar Pnom Penh. Vandaar de bus naar Sihanoukville (strand). Tot slot is met de boot of bushbus bijv. het Thaise eiland Koh Chang prime te bereiken.

Wij ervaren dat onderweg zijn, afgewisseld met de highlights, een prima wijze is om 's lands cultuur te proeven en ondervinden.

Suc6 Andre

• Debby

Ik zou voor het noorden kiezen van Laos.Super mooi.In het zuiden is niet zoveel te beleven of te doen! Cambodja..zeker de ANkor watt bezoeken..Verder vanaf Phon phenn vond ik het niet echt super…relaxed.De bevolking raakt wat opgefokter etc.

Het noorden van Laos is werkelijk fantastisch.Luang Prabang.Pakbeng En vang vieng is een must!! Tip…lees me website maar

www.debpacker.waarbenjij.nu.

Have fun

MIJ ZIJN JALOERS..grr…

doeigie

• Rutger

Bedankt voor al jullie reacties!

Andre,

Kun je mij wat meer vertellen over die combitickets van lao airlines (bv. vientiane naar siem raap)?

De site van lao airlines kan ik niet openen vanwege een virusmelding? tips?

Alvast dank!

Groet,

Rutger

• andre

Hoi Rutger,

Als je googled met “Lao airlines promo”kom je op de goede website met alle combiprijzen. Bv luang Prabang - Vientiane - Siem reap (Angkor) US 136,- pp.

Suc6