visa

• kim

hallo, graag wilde ik weten of het mogelijk is om bij de grensovergang savannakhet een visum ‘'on arrival’' te krijgen. en als dit mogelijk is kun je het dan ook ‘'verlengen’' door even heen en weer naar thailand te gaan en dan dus weer opnieuw laos binnen te gaan. verder wilde ik weten of het mogelijk is in savannakhet een lichte moterfiets te huren. misschien ook nog iemand een tip voor redelijk hotel/guesthouse. alvast erg bedankt! kim

• ikke

Hai Kim

Volgens mij kun je bij alle grensovergangen een visa on arrival te krijgen, maar wij zijn niet in Savannakhet het land binnengekomen dus kan het niet met zekerheid zeggen. Wel weet ik dat je je visum ook per dag kan verlengen, zonder Laos te verlaten. Dit kost je geloof ik 2 dollar per dag dat je wilt verlengen waarbij je je visum (meen ik) maximaal 15 dagen kan verlengen. Afgezet tegen de kosten van een nieuw visum on arrival en eventuele tuk tuk kosten van en naar de grens, kan deze manier van verlengen voordeliger zijn!

groeten

• kim

ikke, bedankt voor de info. kim

• Laura

Hoi Kim,

Blijkt uiteindelijk te klopen wat ikke heeft geschreven of ben je wellicht nog niet op reis gegaan? Ik heb eigenlijk dezelfd vraag als jij. Als je inmiddels meer weet, hoor ik het graag!

Groetjes, Laura

• jan25

Ik weet niet of mijn antwoord nog op tijd is,maar ik kan je met zekerheid zeggen dat je een visum kunt verkrijgen als je met de boot vanuit Mukdaharn < Thailand > naar savanakhet < Lao > gaat.

Dus even met de boot op en neer vanuit Lao naar Thailand en weer opnieuw een visum in Lao regelen moet ook mogelijk zijn. < 2 x kosten boor Bath .50, , 1 x kosten inreisstempel Thailand < bath 30> en weer een visum in Lao Bath .1500.