Pak Beng... ratvrije accomodatie

• lianne

Hallo!

Ik vroeg me af of iemand me wat informatie kan verschaffen over de accomodatie in Pak Beng?

Ik hoor daar wisselende verhalen over, meestal niet erg positief. Wie kan mij helpen aan info over de guesthouses daar. Ik zoek een guesthouse met schone kamers, liefst met eigen sanitair en WITHOUT rats. Want daar schijnt het daarginds van te wemelen…. De prijs maakt me niet zoveel uit, hoeft niet eens heel erg low-budget. Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij een goede tip hierover geven?

Heb eigenlijk geen idee hoe ik me Pak Beng voor moet stellen. Ik denk zo een modderig straatje met links en rechts haastig in elkaar getimmerde kamertjes..?

Ik heb er in ieder geval geen al te hoog verwachtigs patroon van, maar misschien valt het mee. We willen in ieder geval met de slowboat, dus met een overnachting in Pak Beng dan. Speedboat is geen optie.

Alvast bedankt!

Lianne

• Angelo

Hallo

Pakbeng is niet meer dan een straat met guesthouses en restaurantjes het is er heel rustig.(bij mij was na 21.30u geen stroom meer)

Een slaaplek vinden is makkelijk,er worden ook slaapplekken aangeboden bij de grens in Laos.Ikzelf heb geslapen bij Phone-guesthouse,dit is een houten huis met

diverse kamers.Ik had een kamer met eigen toilet en douche en het was redelijk schoon (5 dollar).Je moet ook niet te veel luxe verwachten in Pakbeng want die heb ik niet gezien,echter ook geen ratten.

Bij mijn guesthouse kun je ook eventueel een lunchpakket regelen voor de volgende dag op de boot.

Veel plezier

Angelo

• yasmin

Pak Beng is inderdaad niet echt een bruisende plaats. Iedere nacht wordt het aantal inwoners van het dorp verdriedubbeld door de boten die aanleggen op weg van Huay Xai naar Luang Prabang (en omgekeerd). Wij hebben geslapen in een houten guesthouse aan de linkerkant van de weg (waar we geen ratten gehoord hebben) voor 2 dollar geloof ik. Het was niet echt luxe maar wel schoon. Ik weet de naam van het guesthouse niet meer maar als je wilt kan ik een foto van het guesthouse en onze kamer mailen. Aan de rechterkant van de weg is een wit guesthouse (Sarika Guest House) wat luxer (en duurder) schijnt te zijn en waar de kans op ratten kleiner schijnt te zijn. Hang in iedergeval je eventuele eten hoog op, schijnt te helpen!!!

Trouwens: tip voor het ontbijt: loop de heuvel op en je komt bij een klein locaal marktje waar je lekkere noodlesoup kunt krijgen en waar weinig toeristen komen. Voor je lunch kun je inderdaad bij veel guesthouses, maar ook op straat, stokbroodjes kopen!

veel plezier!!

• lianne

Bedankt voor jullie reacties Angelo en Yasmin!

Ik ben weer gerust gesteld wat betreft de accomodaties. Er is in ieder geval fatsoenlijke accomodatie, die redelijk schoon blijkt te zijn. In de Lonely Planet kom ik het Phone GH, niet vinden, wel het Phonetip GH, maar dat is misschien niet hetzelfde. Het zal in ieder geval wel lukken om iets te vinden daar. En je kunt je er niet verloren lopen, want zo groot is het niet..

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Lianne

• Angelo

Ah Jasmin

Sorry ja dat bedoel ik ook Phonetip gh.

Overigens als je aan land komt in Pakbeng staan

tientallen guesthouse aanbieders te dringen om je

een slaapplek aan te bieden,succes verzekerd.

Goede reis

Groetjes Angelo

• Paul

Lianne, Als je op vakantie naar een land als Laos gaat moet je niet verwachten dat alles is zoals thuis, je zal vele ratten zien, en andere beestjes, en weet ik wat voor ‘ongemakken’ nog meer, als je daar niet mee kan omgaan, ga dan gewoon naar Benidorm;-)

Paul

• lianne

Hoi Paul,

Ik ben niet bang voor “beestjes”, maar wilde gewoon wat meer info over de mogelijkheden , met name in Pak Beng. Een beetje schone kamer is toch niet te veel gevraagd? Naar Benidorm ga ik zeker niet, ik houdt nl niet van massa toerisme en all-in,etc. We hopen juist veel “beestjes” tegen te komen, met name op de trails, die we gaan lopen. Leuk vrij in de natuur, maar liever niet in mijn bed, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk trouwens ook dat je niet zo veel Benidorm-types tegen zult komen in Laos… Laat die maar lekker in Benidorm blijven en friet-bij-piet gaan eten.

Ik pas me echt wel aan, ik zou niet anders kunnen bedenken.