Luang Prabang- Houxay

• lianne

Hallo Henry,

Kijk, dat vindt ik nou weer een positieve reactie! (ik vond de reacties van Paul en Hans nl wel heel erg flauw.) Of alleen doorgewinterde backpackers het recht hebben om naar zo'n land af te reizen. Maar ik heb van die 2 wel meer arrogante opmerkingen gezien hier op de pagina, dus ik neem aan dat het niet persoonlijk is bedoeld.

Het lijkt ons gewoon erg leuk om daar rond te reizen en te genieten van de natuur en de mooie tempels (jaja). We zijn trouwens al een keer heel kort in Laos geweest met de kinderen 2 jaar geleden. Dus het is niet helemaal first time.

Vroeger hebben we veel geback-packed met zijn 2-en, en nu recent ontdekt dat je met kinderen echt niet perse op een camping in Frankrijk hoeft gaan te zitten. De kinderen zijn trouwens ook niet meer zo klein (jongste is bijna 8).

En Thailand en Laos zijn gewoon prima landen om op je eigen tempo doorheen te trekken. En we willen nu terug voor een langere periode.

Groetjes,

Lianne

• hans

En jullie hielden niet van toeristenplekken?

Moet zeggen dat Laos aardig touristisch word.

• Petra

Iedereen bedankt voor jullie reactie. Het is me nu zeker een stuk duidelijker. De reisroute bepalen we later nog.

• Laura

Hallo Denox,

Je schrijft: “Wie in Thailand een pakket koopt, waarin een 4 uur durende mini-van reis naar Chiang Khong zit, een overnachting in Chiang Khong, een dinnercoupon, een lunchcoupon, twee trajecttickets en verzorging van de grensformaliteiten, betaalt 1.500 baht. ”

Waar koop je zo'n pakket, in Chiang Mai? Is dat ook de plaats waarvandaan de mini-van vertrekt? Wat zijn trajecttickets en wat houdt verzorging van grensformaliteiten in?

Groetjes, Laura