auto + chauffeur

• Frank

Goedemorgen,

Mijn reisschema (voor november) zit stilaan in elkaar. In sommige steden zou ik nog een auto + chauffeur willen voor enkele dagen : Vang Vieng, Luang Prabang en Pakse. Openbaar vervoer is niet steeds een optie wegens tijdsgebrek.

Kan iemand me emailadressen bezorgen die ik kan contacteren?

Groeten,

Frank

• B

Waarom zou je dat nu al regelen, je kunt op iedere straathoek een tuk-tuk vinden, met een chauffeur die je voor ongeveer 10$ de hele dag overal heen rijd. Een auto met chauffeur heb je bovendien ook zo gevonden. Als je dat nu al vastlegd, zit je er aan vast. Stel dat je terplekke besluit iets anders te willen doen…

Maar goed, dat is mijn mening. Ik kan je helaas niet aan emailadressen helpen, maar succes ermee.

• Frank

Goedemiddag,

Bedankt voor de info. Als het echt eenvoudig is om ter plekke een auto te regelen, dan zal ik niets vastleggen, maar dergelijke info staat niet in de LP of in de Rough Guide.

De reden dat ik zo veel mogelijk probeer vast te leggen is echt tijdsgebrek. Ik kan maximaal 2.5 weken afwezig zijn en wil uiteraard zo veel mogelijk zien en doen. Een beetje planning helpt wel al moet er elk jaar nog wat geïmproviseerd worden.

Groeten,

Frank

• Kees

Maak je geen zorgen, de chauffeur zal jou wel vinden. Even aan het hotel vragen kan ook, dan staat er binnen no-time een auto voor je klaar!

• Frank

Bedankt,

Kees, je bevestigt B, dus dat zal wel los lopen.

Heb je enig idee wat een auto kost?

• Kees

Reken op $10 a $20 per dag. Als er veel concurentie is zal het goedkoper worden. In de middle of nowhere zal het duurder zijn omdat je weinig keus zal hebben.

• Petra

hoi Frank,

ik zou in Vang Vieng een fiets of motor huren, er zijn daar vrij veel stukken waar je bijvoorbeeld alleen via een smal bruggetje komt en je dus niet met de auto kunt komen, tenzij je uitstapt en een stuk lopend doet. Maar juist die kleine paden dwars door dorpen of gehuchten is erg leuk.

In Luang Prabang zijn het centrum en de tempels prima te belopen, voor verder weg (naar de waterval of caves) kun je een lokaal goedkoop tourtje boeken. Bijvoorbeeld naar de waterval (vertrek iedere middag) is 3 dollar. Maar als je meer iets in de wijde omgeving zien, en dan is een auto met chauffeur misschien een betere optie.

Veel plezier in Laos, wij vonden het er erg leuk met vriendelijke bevolking.

Petra

www.langevakantie.nl

• Henry

De “steden” (het zijn meer dorpen) zijn idd te voet maar zeker per huurfiets (10.000 Kip per dag) te bekijken. Als je ook de omgeving wil zien, wat zeker aan te raden is, dan kun je het beste een scooter/brommer huren (hebben wij vaak gedaan). Kost ca. 50.000 Kip per dag en je bent hiermee erg mobiel en geniet m.i. meer van de omgeving dan in een auto (soms wel erg stoffig!). Tevens zijn overal tours per tuktuk te boeken naar de interessante plekken (tempels, grotten, watervallen). Van te voren regelen is in ieder geval nergens nodig.

Veel plezier!

Henry

• Frank

Goedemorgen Henry en Petra,

Bedankt voor de info.

Ik was vorig weekend op een Azie-beurs en daar werd jullie stelling ook bevestigd. Ter plekke regelen zou geen enkel probleem zijn.

Nu enkel nog 8 maanden aftellen!

Groeten,

Frank