route Vientiane - Phonsavan - Luang Prabang

• Frank

Graag zou ik een dagje naar de Plain of Jars gaan. Ik zou een vlucht nemen vanuit Vientiane naar Phonsavan en dan proberen met een taxi naar Vang Vieng te gaan.

Kan men gemakkelijk een taxi nemen vanuit Phonsavan en hou snel kan in je Vang Vieng zijn? Op de kaart ziet het er niet zo ver uit, maar ik weet absoluut niet of de weg ondertussen al in goede staat is.

Groeten,

Frank

• Ada

Met de bus van Phonsavan naar Vang Vieng hebben we er ongveeer 6 uur overgedaan, de weg is goed, veel bochten. De Vallei van de Kruiken moet je met een gids/taxi bezoeken. Wij zijn met de bus van Luang Prabang gekomen, de volgende dag naar de kruiken, en de dag daarop dus met de bus naar Vang Vieng. Prima te doen allemaal

• Mark

inderdaad, allemaal erg gemakkelijk te regelen. het enig vervelende is dat bijna alle locals de hele rit zitten te kotsen en om de kilometer naar het toilet toe moeten. volgens mij is dat ‘n (inter)nationale sport in ZO-Azie. als je alvast ’n voorproefje van de plain of jars wil zien, kijk dan onze site www.167days.com

gr. Mark

• Frank

Mooie site en hoe jullie Hollanders het voor elkaar krijgen om een half jaar vakantie te nemen is me nog steeds een raadsel.

Enfin, ik moet het stellen met 20 dagen, maar kan maximaal 2.5 weken nemen. Een goede voorbereiding is dus nodig en is voor mij al de helft van het plezier.

Bedankt voor de tips,

Frank

• maarten

nog vervelender zijn de toeristen die luidt praten mark, is je dat wel eens opgevallen?

Maarten