goede fietsmaand?

• Roland

Wij willen een fietsvakantie in Laos plannen en vragen ons af wat de beste tijd is.

Vooral ook wat betreft de natuur. Zijn er beoaalde ‘dorre’ perioden en perioden dat alles in bloei staat. Kan iemand ons wegwijs maken?

Roland

• Esther

Dapper hoor, fietsen in Laos!!!

Ik zou in ieder geval halverwege het droge seizoen gaan. (vanaf half/eind december) Als je eerder gaat dan zijn sommige wegen moeilijk begaanbaar (modderig), zeker met de fiets, als je later gaat is het te heet.

Veel plezier!!

Oh ja, in het zuiden : champasak, pakse, bolavenplateau zijn de wegen een stuk beter.

• Kees

Laos is zeer bergachtig! Soms had ik met de motor problemen om de berg op te komen. Met de fiets is dit nog zwaarder! Weet waar je aan begint!

• Prikker

Ik neem aan dat je gewoon per normaal busvervoer rondreist in Laos en vanuit de steden waar je verblijft wilt gaan fietsen, dat kan wel zeer goed. Fietsen zijn op de meeste plaatsen wel te huur tegen lage kosten. Brommer is inderdaad leuker, maar fietsen kan. Droogte lijkt me ook niet het grootste probleem. Het regenseizoen wel degelijk !

• Jos

Hoi Roland

In de maand februari zie je veel mensen fietsen. Aan hun fietsen (koga, snel) te zien moeten het wel nederlanders zijn ;-) Vooral de route Vientienne, Luang Prabang en richting Phonsavan zijn favouriet. Dan is het in de vroege morgen nog niet zo heet. Ik zag Walter fietsen en dit is zijn link http://www.profilevanbakel.nl/News/NewsItem.aspx?Id=4256cbf2-0583-4b6e-a1fc-6e26e34d1c49