chiang khong - visa

• Frank

In de rough guide staat dat je geen visum kan krijgen in chiang khong. Klopt dit en indien je er toch één kan krijgen, lukt dit dan in een uurtje?

Groeten,

Frank

• Prikker

Yup, 5 minuten en een pasfoto.

Je krijgt het wel maar 't is een 14 dagen visum, geen 30 dagen visum zoals bij de embassade.

• Angelo

Hallo Frank

Ik kan ook bevestigen dat je bij de grens wel degelijk een visum kunt regelen,en zoals eerder vermeld alleen voor 15 dagen.Er zijn trouwens ook guesthouses die dat gratis voor je regelen,je geeft het paspoort en zij doen de rest,Ok betalen moet je wel zelf.

Goede reis door Laos

Groetjes Angelo

• Frank

Bedankt Angelo en Prikker,

Dat is toch al één probleempje dat opgelost is.

In het zuiden zou ik de grens willen oversteken naar Cambodia. Daar lijkt men nogal corrupt te zijn en zou er geen mogelijkheid zijn om een visum te kopen.

Ik vermoed dat je het beste al in Laos overnacht wil je 's anderdaags de slow boat nemen?

Groeten,

Frank

• Prikker

Je kunt in Bkk of Vientiane ini ieder geval wel een Cambodiaans visum kopen. Uit de verhalen die ik hoor kun je voor het geld beter een vlucht Pakse - Phnom Phen nemen, kost evenveel. Het is wel mogelijk om de landoversteek te maken in het zuiden van Laos mits je je visum dan al hebt.

Iedereen heeft het over veel corruptie aan die grenspost, dus of dat jouw moeite waard is laat ik aan jou over.

Het is natuurlijk wel een “avontuurlijk” stukje en niet veel mensen hebben die regio nog bezocht. Pro's en contra's aan jou de eer.

Als je de slowboat in Huay Xai bedoelt, ja die vertrekt ‘s ochtends vroeg, je kan op zich de oversteek wel ’s ochtends doen hoor, het is een rivier van… 10 meter ? dus qua tijd verlies je weinig, ook de douaneformaliteiten zijn snel geklaard. Ik vind Chiang Khong heel gezellig (sommige mensen steken daarom juist pas een paar dagen later over, het is ook een beetje een verzamelplaats voor mensen die in een groep (=goedkopere boot) over te steken) dus ik zou pas 's ochtends vroeg oversteken met een groepke als ik jou was.

Wisselen (met baht) kun je bij de meeste Lao wel en Baht worden ook gewoon tegen regelijke tarieven geaccepteerd.

• Frank

Welke maatschappij vliegt er van Pakse naar PP? Indien dit mogelijk zou zijn lijkt het alvast een gemakkelijkere oplossing.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de luchthaven van Pakse welke internationale vluchten er zijn, maar voorlopig geen antwoord.

Groeten,

Frank

• Prikker

Frank,

volg deze link even, deze link is heel recent en vertelt over enkele reizigers die dit ook gedaan hebben en geeft kostenindicaties. Je kunt zelfs ook op Siem Reap vliegen als dat interessanter is :

http://boards.bootsnall.com/groupee/forums/a/tpc/f/448097925/m/24800001316

Laat je niet afschrikken door Laos Airline, ze zijn best redelijk betrouwbaar.

Groeten,

Prikker

• Frank

Bedankt,

Ik had de site van Lao-airlines al geopend (is trouwens met een virus besmet), maar over deze vlucht gekeken.

Met deze vlucht zijn de visa-problemen opgelost en win ik meteen toch wat tijd.

Groeten,

Frank

Nog wel meer dan 8 maanden aftellen voor mijn jaarlijkse vakantie.

• Laura

Hallo Prikker,

Krijg je bij de ambassade standaard een visum voor Laos voor 30 dagen? Wat is het prijsverschil tussen beide visums?

Groetjes, Laura