Luang NamTha

• Charles en Petra

Met het risico dat een gefrustreerde Laos-prikbordkijker ons weer gaat verwijtren dat we onze site vermelden, proberen we toch nog een keer nuttige info te geven aan a.s. reizigers naar Laos.

Luang Nam Tha valt een beetje buiten het standaardrondje in het noorden (slowboat Huay Xai-Luang, Vang Vieng-Vientiane) maar is absoluut de moeite waard.

Niet zozeer om de plek zelf alswel om het feit dat de reis erheen vanuit HouyXai een belevenis is: er is nog geen weg maar er rijden al wel bussen!

Verder kun je op die plek (als een van de weinige plekken in Laos voor zover wij van zuid naar noord hebben ontdekt) zelf een brommertje huren.

Het schijnt dat de regering dat heeft verboden, maar alleen hier kan het blijkbaar nog.

De omgeving van NamTha ligt vol met originele weinig bezochte dorpen van diverse minderheden. Geen toeristenvallen zoals de longnecks in Thailand, maar gewoon dorpen waar geleefd wordt, gefeest, gewerkt etc.

Geweldig om hier zelf rond te rijden en door de dorpen te banjeren om het dagelijks leven te bekijken.

De mensen staan verbaasd dat je er bent.

Onze verdere noordelijke route naar Muang Sing en Udomxai vonden we minder, maar de omgeving van NamTha is zeker de moeite waard.

En als je niet wil kijken klik je niet op

www.langevakantie.nl

• Friendsfan

Ja ja…verwijtren……

• Charles

je laat jezelf wel kennen he…

zieluggggggggggg

• Prikker

Niet jullie weer :(:(:(

• Friendsfan

:) Sorry Prikker…..

Soms moet je gewoon ff happen op bepaalde prikkers die bepaalde zinsdelen gebruiken……

“En als je niet wil kijken klik je niet op,………..”

“Met het risico dat een gefrustreerde Laos-prikbordkijker ons weer gaat,…..”

Ik denk dan misschien te simpel….als ik strax aan de gate hun staat op te wachten zal ik niet vragen “hoe was je vakantie?” nee….hoe was het in het Internetcafe de afgelopen 3 maanden?

:( Ik zal niet meer happen Prikker,….

• Linda

Beetje kinderachtig, ‘friendsfan’. Wanneer heeft men van jou de eerste (of laatste) zinnige opmerking over Laos gehoord?

Ze geven informatie over Laos, ik dacht dat het prikbord daarvoor bedoeld was? Op hun site staan ook de nodige foto's en verhalen, als je geinteresseerd bent lees je het, anders niet. Het is geen popup die automatisch verschijnt, dus je hebt het helemaal in eigen hand.

Enne…. “als ik strax aan de gate hun staat op te wachten zal ik niet vragen ”hoe was je vakantie?" is nou ook niet bepaald vlekkeloos Nederlands. Dus ga niet zeuren over een schrijffout.

Kom maar op met je nuttige tips over Laos!

• maayke

Linda ik ben het met je eens: als je niet wilt lezen wt Charels en Petra te zeggen hebben, moet je hun stukjes gewoon niet lezen. Ik heb nu een beetje het idee dat het commentaar geven om het commentaar geven is!

• Prikker

Friendsfan,

mijn commentaar was niet op jou gericht maar op Charles en Petra hoor… ik ben het helemaal met je eens ! (waarschijnlijk staan je berichten ingeklapt, dan zie je de volgorde niet - zie onderin hoofdpagina van dit forum -)

Charles en Petra hebben op andere (bijv Thaise) fora ook al een behoorlijk twijfelachtige reputatie opgebouwd.

Eén positief punt. Hun posts na hun vakantie zijn (tot nu toe) een stuk minder irritant dan het immense aantal posts dat ze voor hun vakantie maakten. En gelukkig hebben ze wel iets aangenomen van die kritiek, accepteren is hun volgende stap (4A's : aannemen, accepteren, adopteren, ageren).

Groetjes,

Prikker

• Prikker

Linda, Charles of Petra,

hoe je ook genoemd wil worden… (hoezo kinderachtig om onder een andere naam te posten ? je IP verraad je) dit is geen taalforum, maar een reisforum. Een beetje flauw om mensen hierop aan te vallen. Je lokt de kritiek zelf uit.

• BB

Dit is te zot voor woorden. Men reageert op IP codes en spelfouten en ga zo maar door. Als je iets niet wilt lezen, lees het dan niet. Als je je irriteerd aan mensen zoek de teksten dan niet op. Ik heb al veel aan de verhalen van Charles en Petra gehad. Door hun lappen tekst (welke hun keuze is te schrijven en tijd aan te besteden) hebben mij al veel informatie gegeven over plekken die ik graag zou willen bezoeken of hoe ik sommige dingen daar aan zou moeten pakken.

Hou asjeblieft op mensen zo te irriteren. Als je werkelijk wat te vertellen hebt dan laat je horen.Maar zolang je het niet kan hebben dat mensen TIPS op de site zetten bemoei je er dan niet mee en ga iets anders doen.

In ieder geval bedankt dat door je mierengezeur Petra en Charles hier niet meer zullen posten.