eten op de slowboat??

• chris

Als je met de slowboat vanuit Huay Xai naar Luang Prabang gaat, krijg je dan eten op de boot, op stopt de boot onderweg om ergens te eten. Of moet je zelf zorgen dat je eten bij je hebt.

• Kees

Ik heb de speedboat genomen. Die stopt een keer onderweg bij een houten restaurantje op palen. Niet heel erg hygienisch…. Maar heb er toch best lekker gegeten. (Verwacht niets westers, McDonalds in nog niet doorgedrongen tot Laos)

Het toilt daar is ook erg mooi. Een mooi rond gat in het hout waardoor je je boodschappen rechtstreeks de rivier in ziet verdwijnen.

• Kees

Op zowel de speedboat als de slowboat zijn oordopjes aan te bevelen. Neem die vooraf mee! (Gamma heeft ze!)

• Ada

Wij hebben de slowboat genomen en zelf drinken en een lunch meegenomen. De hotels in Chiang Kong verzorgen ook een ‘packed lunch’. De eerste dag zijn we een keer gestopt toen konden we ook wat kopen, de tweede dag Van Pakbeng naar Luang Prabang konden we op de boot zelf iets kopen; was trouwens allemaal snel uitverkocht.

Geen oordoppen gebruikt, zelfs nog gelezen, geschreven en lekker kletsen met andere reizigers. We vonden het een een paar prachtige dagen. Toilet aan boord was keurig.

In Pakben hebben we ons eten en drinken in een zak opgehangen aan de douchestang; dit plaatsje staat bekent om zijn ongedierte, wij waren een van de wienigen die negens geen last van hebben gehad.

• ANGELO

Op de slowboot kun je niks kopen geen eten en drinken,je stopt af en toe een paar minuten maar de gelegenheid om hier wat te kopen is er bijna niet.Dus als je zou gaan neem voldoende eten en drinken mee want ook in de overnachtplaats Pakbeng kun je niet veel kopen wel kun je bij de meeste guesthouses een lunchpakket meenemen.Voor de rest is het een harde lange tocht,de natuur is uiteraard geweldig maar de uitermate primitieve omstandigheden van de boot zijn soms pffffffff.Ik heb geen ervaring met een speedboot maar ik zou de slowboot nooit meer nemen.Dit is slechts mijn persoonlijke mening.

Veel plezier in Laos

• Kees

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de speedboat. Dat is ook wel even afzien maar na 6 a 7 uurtjes ben je er al. De speedboat maakt wel meer lawaai!

• Ada

Zo zie je maar dat meningen verschillen; ik zou de volgende keer weer voor de slowboat kiezen; ik vond de hele tocht de moeite waard. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveelntijd je hebt.

• arjan

Hangt volledig af van welke boot vaart:

De eerste dag naar Pakbeng hadden we een oude boot, met slechte zitruimte. Aangezien wij op deze boot ook nog in de buurt van de motor zaten was de eerste dag, ondanks de mooie natuur niet echt een geweldige ervaring.

De tweede dag naar LP hadden we een veel luxieuzere boot, waar zowel drank als chips te koop waren. Ook zaten we niet in de buurt van de motor en hadden goeden zitplaatsen met zelfs een kussentje p.p. Tweede dag was dus wel de moeite waard.

Leuke van de slow-boat in vgl. met speedboat is dat je veel mensen ontmoet welke je op de rest van je reis weer tegenkomt.

Succ. gr.

• paul

sukkel, blijf dan in een westers land voor de luxe, jankerd

• Prikker

Een beetje cru uitgedrukt, maar Angelo lijkt inderdaad vrij weinig zitvlees en/of uithoudingsvermogen te hebben.

De slowboat is een oase van rust, eenvoud en een prachtig uitzicht. Zoals voor elke langere trip geldt vertrouw nooit op wat je aan gaat treffen onderweg maar neem je genoeg voorraad voeding en drank mee en als je het een beetje treft wordt er gezellig gedeeld tijdens de slowboat trip.

De speedboat is een verhaal apart, sommigen zijn bang voor aanvarringen, maar voor anderen is het gewoon kicken. Het uitzicht is hetzelfde maar bij de speedboat heb je absoluut profijt van enkele oordopjes. Tijd om onderweg te eten is er niet. Maar niemand zal daar een probleem mee hebben want het uitzicht is adembenemend !