visum Laos Cambodja

• peter

Hoi,

Ik hoor tegenstrijdige verhalen of je nu wel / geen visum in Zuid Laos kunt regelen aan de grens. Ben net op Ambassade in Vientiane geweest en daar was ik te laat om het daar te kunnen regelen (stonden ook niet open voor een extra tip omdat ie al weer aan het bier zat..Ha!). Hij zei me wel dat je het gewoon aan de grens kon regelen. Heb dit van reizigers nog niet bevestigd gekregen. Wie weet er mee van???

Peter

• peter

bij de grensovergang van Laos en Cambodja kan je zeker GEEN Visum kopen. alleen de stempels die je nodig hebt kan je daar “kopen” tussen de 2 en 15 dollar pp. Afhankelijk van de drukte, de stemming van het personeel en jou charme!

Daarnaast is het niet makkelijk om van Laos naar Cambodja te gaan over land. Veel slechte wegen, maar vooral veel mannetjes die vanalles proberen om extra geld te plukken van touristen

Wat wel een goede tip is om via Pakse naar Cambodja te vliegen. gaat een stuk sneller, veiliger en comfortabeler. en die paar extra dollar had ik er graag voor over dan een 20 uur durende reis waarbij zelfs tijdens de reis werd geprobeerd je bagage open te maken.

Veel plezier

Peter