white elephant trekking

• marjan

als iemand in luang prabang een trekking wil gaan doen ga dan niet met

white elephant tours want het zijn in mijn ogen oplichters.

wij hadden een 2 daagse trek geboekt voor totaal $100,- best veel geld dus.

ten eerste zijn ze ons niet op de afgesproken plaats op komen halen, maar

waren op hoge poten bij ons guesthouse langs geweest wat niet de afspraak

was om te vragen waar we waren. maar ik stond op de afgesproken plaats langs de hoofdweg

en heb ik een uur voor niets staan te wachten. helaas kon mijn vriend niet mee

omdat hij een acuut darmprobleen had ( als je snapt wat ik bedoel)

ik ben toen naar het kantoor gegaan om dit te bespreken.

de baas, een canadese zeer zelfingenomen zak, had inmiddels de tour al

afgeblazen, zonder te weten of ik misschien alleen wel mee was gegaan.

toen ik vroeg of we de kosten dan niet konden delen en ik misschien $50.- terug kon krijgen was dit absoluut niet bespreekbaar want zijn vrouw had al voor ons gekookt en hij had onkosten gemaakt. voor $50,–?????? lijkt mij dus vrij onmogelijk als je hir de prijzen ziet.

ik had ieder de helft van de kosten heel redelijk gevonden maar hoe die gast tekeer ging, niet normaal.

ik heb gelukkig net niet op hem gescholden en ben maar weggelopen mar wil jullie dit wel even laten weten.

er zijn meer dan genoeg andere trekkingoffices in de stad dus keus genoeg.

maar verder is het hier HEERLIJK, echt te gekke plaats

groet, nmarjan

• peter

helemaal met je eens… een zelfingenomen zak die voor teveel geld het standaard riedeltje afdraait. Ben 1 dag weg geweest en vind dat ze in vergelijking met Thailand / Vietnam heel veel geld vragen voor hetgeen ze leveren. Gaan er prat op dat ze de locals steunen en dan regelen ze niet eens de lunch bij de locals maar maken ze dat zelf in LP en krijg je een lauwe (wel lekkere) hap….