aangekomen in laos

• Dennis

hier even een berichtje vanuit laos.

vanuit bangkok zij we aangekomen in luang prabang en vinden het geweldig hier, en kan ook iedereen aanraden om laos te bezoeken, wel is het hier erg fris in de avond en ochtend.

de mensen zijn hier zo vriendelijk en proberen een praatje met je te maken om hun engels te verbeteren.

de natuur is hier geweldig en alles gaat er relaxed aan toe.

vanmorgen aangekomen in vang vieng en alles ziet er geweldig uit, ondanks de negatieve vehalen dat het een dorp is met wiet rokende en zuipende backpackers.

ga het dorp uit en ontdek de plekjes bij de locals waar de andere niet komen.

schitterende natuur en grotten met lagoones.

ga je eigen weg en je zal zien dat het hier ook ongelooflijk goed vertoeven is.

groeten uit een zeer mooi en vriendelijk Laos, Dennis en Marijke.

• anne

Hoi Dennis en Marijke,

Fijn dat je het jullie zo goed bevalt in Laos! Kan je me vertellen waar die lagunes zijn, is dat IN een grot?

En waar hebben jullie overnacht in LP en Vang Vieng? Nog leuke tips voor nice guesthouses?

Ga gerust verder met genieten, en laat ons vooral meegenieten van jullie reis via het prikbord. Altijd leuk toch om positief nieuws te horen vanuit het land zelf.

Greetz, Anne

• dennis en marijke

hoi anne,

in luang prbang zijn we bij phousi quest house no.1 geweest, $10 per nacht.

dit ligt in een zij-straat van de hoofdstraat, vlakbij de nachtmarkt.

nu in vang vieng verblijven we in sisavang quest house, deze kost $4 per nacht is heel erg mooi en schoon. dit ligt aan de hooftstraat. vanaf de drop vanuit de bussen is het makkelijk te belopen, en aan je rechterhand.

die grotten kun je met een georganiseerde tour boeken of ook op jezelf bezoeken.

je kunt overal plattegronden kopen.

pas wel op want er word om ieder lullig ding geld voor gevraagt. vandaag naar een grot gegaan met de fiets, moesten we eerst intree betalen vooin, toen nog een keer voor de grot en ook voor je fiets moet je zelfs betalen. gekkenwerk.

• P&C

Hoi Anne,

vrienden van ons hebben in Vang Vieng enige nachten in het River View (of was het River side) bungalows. We hebben het gezien en het zijn leuke slaapplaatsen met eigen sanitair. Ik weet niet precies meer wat het kostte,maar hen kennende zal het niet al te veel zijn geweest… ;-)

Wij hebben ook geslapen in het Sisavong guesthouse, en hoewel het aan de ‘hoofdstraat’ ligt, ligt het een beetje van de straat af en is het er erg rustig. Schone en ruime kamers, eigen sanitair, voor maar 4 dollar. Waar voor je geld zeg maar! ;-)

Wij vonden de watergrot erg leuk. Je kunt daar met een tube (een binnenband) diep de grot in. Het water is niet diep maar het is er wel erg donker, je krijgt een accu met hoofdlamp mee (die het vaker niet dan wel deed… :-)) en je trekt je voor aan een touw.

Inderdaad, je moet voor bruggen )om Vang Vieng) etc. betalen, iets van 2000 kip pp (30 cent ofzo), voor je fiets weer extra. Ach, het is niet anders.

Ook bij andere grotten kun je zwemmen in mooie meertjes maar besef wel, het water is er vaak KOUD…. als je eenmaal door bent gaat het misschien wel, maar het is geen tropische lagune zoals je dat voorstelt bij een tropisch eiland.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Petra en Charles

www.langevakantie.nl

• debby

Hoi anne.Ik las je berichtje en ben net zelf uit Laos teruggekomen in nederland.

Als je met je gezicht naar vang vieng toestaat (naar de rivier zeg maar)Heb je geheel links van het dorp (aan de rivier vlakbij de voetbrug)zie LP!

een weggetje naar beneden lopen.Niet geasfalteerd.Dus brokkelig en stenen etc.Als je die naar beneden loopt en dan beneden aankomend rechtdoor loopt..De bungelowtjes met de inimini raampjes rechts van je laat en doorloopt Richting rivier heb je een onwijs lekker plekkie voor jezelf>>>Wees er in de ochtend optijd want ze zijn altijd bezet.Van 6 tot 8 dollar incl warme douche kun je daar heerlijk overnachten met eigen balkonnetje etc.Super dus!De krekels komen je in de avond een mooi stukje voorzingen??

Have fun en hopelijk heb je er wat aan.

Greetz..en sabadee….

• anne

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!

Dennis en Petra; Het Sisavong GH strepen we zeker even aan in de Lonely Planet (heb ik al meer goeie verhalen over gehoord)

Verder ga ik ook de Jardins de Vieng Vang bekijken als we daar zijn.

Enne Debby, hoe heet dat GH van jouw dat je zo mooi beschrijft of bedoel je dan die River Vieuw? Krijg er wel zin in met al die positieve verhalen….

• anne

Ha die Dennis,

Het Sisavong Guesthouse staat helemaal niet in de Lonely Planet!! Toch schijnt het zeer de moeite waard te zijn. Ik noteer het wel ergens.

Enne dat Phouse GH no 1, hoe vonden jullie dat? Is het ruim en schoon? Of nog andere bijzonderheden misschien?

Die kan ik wel vinden in de LP en heeft goede kritiek. Oud koloniaal huis met houten vloeren ed…

Nog veel plezier in Laos he!

Anne