van luang prabang naar chang mai

• natalie

hallo, ik ga volgende week vrijdag naar laos en thailand en ik vraag me af hoe ik het beste van luang prabang naar chang mai kan gaan en of dat uberhaupt mogelijk is. alvast tnx voor reacties!

• Kees

Vanaf Luang Prabang varen snelle boten die je over de Mekong brengen naar Chiang Kong in Thailand. Vanaf daar kan je met de bus naar Chiang Mai of Chiang Rai. (Als je toch van plan bent terug te vliegen naar Bangkok kan je beter naar Chiang Rai gaan. Dat is dichterbij en je kan voor 20 euro naar Bangkok vliegen met Air Asia.)

Veel plezier!

PS De boten varen ongeveer 90 km/u en je zit erg krap… maar wel gaaf!

• Danielle

Dat krappe valt wel mee, maar wel erg ongemakkelijk. Je zit met zn 2 naast elkaar. Beenruimte genoeg maar hoe leg je je benen zo ontspannend mogelijk neer. In het bootje dan.

En trek een lange broek en regenjack aan. Wij hadden regen en daarom was het toch behoorlijk koel met die snelheid. Maar t was wel leuk. Met motorpech……gratis erbij.

• Kees

Bij de slow boat (2 dagen) heb je wat meer ruimte. Die speedboat (7 a 8 uur) is veel krapper. Maar het ongemakt duurt dan ook korter. Vooral voor mensen die lang zijn is het behelpen. (Maar dat is het vaak in het vliegtuig ook…)

Bij de speedboat zijn oordopjes aan te bevelen! Het blijft een fantastische tocht naar mijn mening!

• Danielle

Ja ja, het is wel een spannend tochtje.

Je krijgt een zwemvest om plus een helmpje op je hoofd. En die oordopjes zijn zeker een must. Zelfs met die dingen is het nog een herrie.

De slowboat is ook inderdaad een slowboat. Het lijkt wel of die diengen stilstaan :-)

• natalie

eerst dacht ik dat we alleen met het vliegtuig zouden kunnen, maar de boot is dus ook een optie. we bekijken nog of we met de slow of speedboat gaan. tnx voor de tips. als ik de berichten zo lees, heb ik echt enorm veel zin om volgende week naar thailand & laos te gaan!

• Kees

Met het vliegtuig gaat natuurlijk ook. Ik dacht dat Bangkok Airways vanaf Chiang Mai vliegt op Luang Prabang. Maar dan mis je al dat moois onderweg…