hallo, ik ga volgende week vrijdag naar laos en thailand en ik vraag me af hoe ik het beste van luang prabang naar chang mai kan gaan en of dat uberhaupt mogelijk is. alvast tnx voor reacties!
Vanaf Luang Prabang varen snelle boten die je over de Mekong brengen naar Chiang Kong in Thailand. Vanaf daar kan je met de bus naar Chiang Mai of Chiang Rai. (Als je toch van plan bent terug te vliegen naar Bangkok kan je beter naar Chiang Rai gaan. Dat is dichterbij en je kan voor 20 euro naar Bangkok vliegen met Air Asia.)
Veel plezier!
PS De boten varen ongeveer 90 km/u en je zit erg krap… maar wel gaaf!
Dat krappe valt wel mee, maar wel erg ongemakkelijk. Je zit met zn 2 naast elkaar. Beenruimte genoeg maar hoe leg je je benen zo ontspannend mogelijk neer. In het bootje dan.
En trek een lange broek en regenjack aan. Wij hadden regen en daarom was het toch behoorlijk koel met die snelheid. Maar t was wel leuk. Met motorpech……gratis erbij.
Bij de slow boat (2 dagen) heb je wat meer ruimte. Die speedboat (7 a 8 uur) is veel krapper. Maar het ongemakt duurt dan ook korter. Vooral voor mensen die lang zijn is het behelpen. (Maar dat is het vaak in het vliegtuig ook…)
Bij de speedboat zijn oordopjes aan te bevelen! Het blijft een fantastische tocht naar mijn mening!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?