chiang mai - Laos

• maria

Wij spelen met de gedachte om een ticket te boeken van Amsterdam naar Chiang Mai (Thailand) en van daar uit naar Laos te gaan. Is dit ter plekke gemakkelijk te regelen en hoe zijn de verbindingen naar Laos vanuit Chiang Mai. (bus, boot?)

Vanuit Vientiane willen we dan weer Thailand binnen gaan om een nog een week te relaxen op het thaise eiland Ko Chang. Weet iemand wat hiervoor de beste verbindingen zijn?

Bedankt alvast.

• Kees

Je kan niet rechtstreeks naar Chiang Mai vliegen. Vanuit Nederland zal je naar eerst Bangkok moeten. (Rechtstreekse vluchten met KLM, EVA en China Airlines. )

Vanuit Bangkok kan je voor 20 Euro naar Chiang Rai met AirAsia vliegen. Boeken via http://www.airasia.com

Vanuit Chiang Rai ga je met bus of taxi naar de grensplaats Chiang Kong. Daar kan je de grensoversteken met Laos. Vanuit daar gaan de meeste mensen met de boot de Mekong rivier af naar Luang Prabang.

Vanaf Luang Prabang kan je met de bus naar Vientanne, al dan niet met een stop in Vang Vieng.

Dit is de meest gebruikte route….

Suc6 en het is zeker de moeite waard.

• remco

en koh chang is zeker de moeite waard na laos

veel plezier

• ikke

wij gaan volgende maand ook naar Laos. We vliegen naar Bangkok en nemen dan de trein (slaaptrein) naar Chiang Mai (kun je trouwens ook vliegen voor <20 euro met air asia). Vanaf Chiang Mai kun je met de bus naar de grens van Laos.

• roel

ik heb hier in Bangkok een vliegticket voor Chiang mai gekocht waar ik de 16/01 aankom, ze hebben me ook een boot tocht aangeboden op de mekong door Laos naar Vientiane die ik niet genomen heb. maar nu ik er zo over denk …

zal dat toch wel een leuk reisje zijn.

ga in c m kijken of ze iets hebben, zal wel, laat wel weten!

roel

• Kees

Maar het is wel een zware reis. Vergeet geen oordopjes mee te nemen!