backpacken??

• snip

Hallo,

volgend jaar zomer willen mn vriendin en ik een week of 3 gaan backpacken.

Omdat we al een paar weken door Maleisië gebackpacked hebben willen we weer naar asië.

Maar niet naar Thailand omdat iedreen daar al heen gaat.

Is Laos wat is eigenlijk me vraag?

Is het een beetje te doen in 3 weken? en waar moeten we dan heen? en waar jiust niet?

En is het een beetje te vergelijken met maleisië? qwa vervoer enzo?

alvast bedankt!!

PS. Mailen mag natuurlijk ook

• Koen

In 3 weken zou je een redelijk deel van Laos moeten kunnen zien. De meeste Laos-gangers gaan naar Vientianne en reizen van daaruit verder naar het Noorden (of omgekeerd). Met de zoekfunctie van deze site kun je wel een beeld vormen welke plaatsen/ gebieden de moeite waard zijn.

Laos en Maleisie zijn erg verschillend. Persoonlijk vond ik in Maleisie West-Maleisie, Sarawak en Sabah ook compleet verschillend ten opzichte van elkaar, hetgeen een vergelijking maken met Laos lastig maakt. Maar in het algemeen is Maleisie moderner, duurder, drukker en toeristischer. Wel vond ik Maleisie veel afwisselender dan Laos en de natuur mooier. Al is de natuur in Laos ook prachtig en zeker de moeite waard.

Openbaar vervoer in Laos is minder luxe en reizen gaat over minder goed begaanbare wegen (in het regenseizoen), maar is wel leuk.

Veel plezier!

• snip

oke man bedankt voor je reactie.

Ik ga ff het een en ander opzoeken…

hoe vlieg je er eigenlijk naartoe?

via bangkok? of gaan er ook rechtsteekse vluchten?

tickets die ik vond zijn namelijk nog wel prijzig (€1900,-)

• Kees

Vanuit Nederland kan je niet rechtstreeks vliegen op Laos. Via Bangkok/Chiang Mai is de goedkoopste optie.

• Daan

Hoi,

Ik ga zelf binnenkort ook naar Laos. Daarvoor heb ik een retourtje Amsterdam Bangkok gekocht voor 704 euro inclusief tax. Goedkoper moet mogelijk zijn.

Bij www.vliegtarieven.nl of www.vliegwinkel.nl kan je goed zoeken naar

goedkope tickets Vanaf Bangkok wil ik dan de nachttrein nemen naar Nong Khai.

Dat is bij de grens bij Laos vlak bij Vientiane. Als je met de trein een slaapplaats neemt in een 2e klas coupe zit/lig je prima en dat kost 12 euro.

Ik kom ‘s ochtends aan in Bangkok. Ga overdag een beetje hangen of wat dingen bekijken in Bangkok en een paar uurtjes slapen in een goedkoop quest house en dan ’s avonds met de trein en dan de volgende ochtend wakker worden bij de grens van Laos.

Groeten,

Daan

• Kees

Populair is de volgende route:

Amsterdam - Bangkok met China Airlines of EVA Airlines (Goedkoop bij http://www.holidayinternational.nl)

Vanaf Bangkok met Air Asia naar Chiang Rai, Thailand (1000B +/- 20 euro)

Chiang Rai - Chiang Kong, Thailand met de bus of taxi

Chiang Kong - Luang Prabang, Laos met de boot over de Mehkong rivier. (+/- 1000B)

Vanaf Luang Prabang kan je met de bus naar Vang Vieng. Vanaf daar zijn er twee mogelijkheden, met de bus of met de boot naar Vientianne.

Vanaf Vientanne zijn er legio mogelijkheden. Terug vliegen naar Bangkok, of de grens over en vanaf Nong Kai met de trein, bus of vliegtuig terug naar Bangkok.