Vang Vieng: zomaar wat tips

• anne

Hoi Koen,

Nog specifieke adresjes misschien voor me? We houden van wat privacy, en rust en willen ook graag een leuk uitzicht op de bergen en/of de bamboe footbridge….

En natuurlijk moet het schoon zijn. Weet jij nog iets leuks?

Alvast bedankt!

Anne

• Koen

Les Jardins de Vang Vieng was 1 van deze guesthouses; je hebt een eigen “bamboe”-bungalow voor ca. 7 dollar. Maar er zijn meerdere aardige guesthouses daar. Als je vanuit Vientianne naar Vang Vieng reist kom je vroeg in de middag aan en heb je genoeg tijd om rond te kijken en een keuze te maken (is eigenlijk sowieso meestal aan te raden).

• anne

Hoi Koen,

Bedankt voor de info! Heb jij zelf ervaring met de Jardin de Vieng Vang? En lag dat guesthouse op een leuke plek? Heb dit guesthouse op internet gezien bij virtual tourist, maar nog niemand gesproken die daar ook echt is geweest. Maar op de foto zag het er niet verkeerd uit hoor! Natuurlijk willen we wat rondkijken als we vroeg genoeg aankomen, maar ook weer niet te veel, want we reizen met 3 kinderen in tiener leeftijd. Het tuben gaat wel gebeuren, maar die happy pizza's wil ik vemijden.

Heb er al wel zin in!!

Groetjes Anne

• Petra

Anne, die happy-meals zijn heel makkelijk te ontwijken hoor. Ze staan lang niet overal op het menu, en sowieso apart genoemd.

We hebben Jardins wel zien liggen, zijn er niet geweest. Ligt wel leuk, maar zoals Koen ook zegt, gewoon ter plekke kijken wat JULLIE leuk vinden, de foto's op een site kunnen soms erg vertekenen. Er zijn heel veel bungalows langs de rivier, dus er moet wel iets te vinden zijn.

Er zijn heel veel (spannende) grotten in de buurt die je te voet of met de fiets kunt bezoeken, dat zullen je kinderen waarschijnlijk ook wel leuk vinden. En inderdaad, tuben…. we gaan morgen weer! ;-)

Groetjes, Petra

• Prikker

De enige waardevolle tip die ik over Vang Vieng zou hebben is dit plaatsje volledig te skippen. Volgens mij help je daar Laos meer mee dan het aan te prijzen…

Maar goed… smaken verschillen…

(.. en voordat iemand het vraagt, ja ik ben er geweest, en ja ik heb alles geprobeerd… nou ja, behalve de drugs dan)

• Charles

Nee, we zijn gewoon normale backpackers die hun ogen willen openhouden en een land willen respecteren voor wat het is en biedt.

En we vinden het jammer dat de Laotianen in Vang Vieng dit beeld van Westerlingen hebben.

Iedereen mag doen wat ie wil, maar ga om te chillen op een bank voor de TV nou gewoon lekker naar een Costa ofzo..

Kenneth schreef:

>

> Werken julli bij Sire of Postbus 51 :?

• Kenneth

Druggies :?:?:?:D!

• Koen

Kenneth,

Als je niets hebt bij te dragen aan een discussie, hoe je er dan gewoon buiten :)

• anne

Inderdaad Koen, dat vindt ik ook! Op die flauwekul van Kenneth zit hier niemand te wachten. Daarvoor kan je beter een ander soort site bezoeken..

• Kenneth

Ik ga weg hoor,al die onzin ook,Fijn oud en Nieuw