Savannaket: de "VVV"

• Danielle

Hoi Pecha

Petra had tyfus, dtp, hep A en B, rabbies en japanse encephalitis gehaald. Van de laatste injectie heb ik nog nooit gehoord. Misschien dat Petra eens wil uitleggen waar die injectie voor dient.

Ikzelf heb in 2002 dtp, die is 10 jaar geldig en hep A (in 2004 een 2e prik) en die is nu 15 jaar geldig. Ik kan dus even vooruit.

Tyfus heb ik dit jaar niet gehaald. Het ligt er nu maar aan hoe je in die landen leeft. Ik ben best wel kritisch op eten in de tropen.

Jij gaat een aantal maanden gedeeltelijk de jungle in. Wellicht is het dan verstandig om ook rabbies te nemen. In de jungle loop je toch meer risico. Dus als ik jou was zou ik het hele scala maar gaan halen.

• pecha

Hoi Danielle,

Dankjewel voor je berichtje terug.

• B

Pecha,

Je zegt dat je je visum voor thailand in nederland regelt. Maar je hebt voor thailand geen visum nodig, dwz je krijgt bij aankomst een toeristen visum voor 1 maand. Als je tussendoor het land uitgaat (zoals jij naar laos), krijg je bij terugkeer naar thailand, aan de grens opnieuw een toeristen visum voor 1 maand. Dat hoef je dus niet van te voren te regelen.

Verder, je geeft aan drie maanden naar laos te gaan. Je kunt het visum dan niet aan de grens regelen, je krijgt aan de grens namelijk maar een visum voor 15 dagen. Je kunt dit visum dus het beste van te voren regelen, maar niet in europa doen, gewoon in thailand, bij voorkeur bangkok, regelen. Je krijgt dan een visum voor 1 maand, hoe je dat voor drie maanden moet regelen weet ik niet. Tussendoor het land uit denk ik (naar vietnam) en daar via een reisbureautje, een nieuw visum voor een maand regelen lijkt mij het beste.

En over de inentingen, ik raad je toch aan het standaard pakketje wel te nemen hoor, dus hep A & B, en buiktyfus.

Veel plezier!

• pecha

Fantastisch! Dankjewel voor je uitleg! Het standaard pakketje is ondertussen ook geregeld!

• P&C

in Vientianne kun je je visum voor max. 30 dagen verlengen bij het immigratieburo, kost je 2 dollar per dag. ‘s Ochtends inleveren, ’s middags ophalen.

Tourburo's in diverse plaatsen kunnen en willen dat ook voor je doen, maar dan kost het je 3 dollar per dag, en ben je je paspoort een paar dagen kwijt als je niet in Vientianne zit.

Petra en Charles

www.langevakantie.nl