Hai iedereen
Ik weet dat er al veel vrgen over gesteld zijn maar toch; is het mogelijk om travellers cheques om te wisselen in Laos of hebben ze daar liever chash? En kun je beter dollars meenemen of euros?
dank je wel
Mijn eigen mening is: laat die travellercheques thuis en kies voor cash. Naar het schijnt zou je bij het wisselen van dollars een betere koers krijgen dan bij euro. Kies misschien voor 2/3 dollars en 1/3 euro's. Tijdens mijn reis heb ik nooit met thaise baht of dollar betaald, steeds met kip want als je de prijs in dollar betaald, betaal je vaak meer dan het bedrag omgerekend naar Kip.
gr,
steven
Wij reizen nu 14 dagen door Laos en ondervinden geen problemen om TC's om te wisselen. Dat kan op veel plekken.
Als je uit Thailand komt: Bahts zijn overal te gebruiken.
Kies wel voor cheques in dollars, want voor elke cheque in Euro's betaal je 3 euro commissie…en dat is erg veel als je bijvoorbeeld cheques van 20 of 50 euro bij je hebt.
Die commissie betaal je niet voor dollarcheques.
Charles & Petra
www.langevakantie.nl
yasmin schreef:
>
> Hai iedereen
>
> Ik weet dat er al veel vrgen over gesteld zijn maar toch; is
> het mogelijk om travellers cheques om te wisselen in Laos of
> hebben ze daar liever chash? En kun je beter dollars meenemen
> of euros?
>
> dank je wel
Wij hadden Euro's, dollars en cheques bij ons. In de wat “toeristischere”plaatsen kun je je euro's makkelijk wisselen. Dollars kan overal. Travellers Cheques iets moeilijker, maar wel fijn om voor een bepaald bedrag bij je te hebben, just in case.
In Vientiane kan je tegenwoordig makkelijk pinnen!!!!!
PINNEN in Vientiane?
Waar? We hebben de stad afgestruind maar vonden 2 PIN automaten alleen geschikt voor binnenlands gebruik of voor VISA creditcards…
Kun je me zeggen waar die “echte” Pin automaten staan, dan kunnen wij ze straks gebruiken!
Esther schreef:
>
> Wij hadden Euro's, dollars en cheques bij ons. In de wat
> “toeristischere”plaatsen kun je je euro's makkelijk wisselen.
> Dollars kan overal. Travellers Cheques iets moeilijker, maar
> wel fijn om voor een bepaald bedrag bij je te hebben, just in
> case.
> In Vientiane kan je tegenwoordig makkelijk pinnen!!!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?