Bangkok - Vientiane

• Meta

Hoi!

In december ga ik met een vriendin naar Laos. We hebben de vlucht naar Bangkok geboekt, en ik vraag me af of we vanuit Nederland de nachttrein van Bangkok naar Vientiane kunnen boeken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt vast,

Meta

• wimpie

Wij willen in februari hetzelfde doen: vliegen naar Bangkok en dan met de trein naar de grens. Vorig jaar hebben we ook een nachttrein genomen vanaf Bangkok maar dan naar het zuiden van Thailand. Toen was het geen probleem om in Bangkok een treinkaartje te kopen. Vooral omdat je waarschijnlijk erg vroeg aankomt in Bangkok en de trein pas ‘s avonds laat gaat. Op de luchthaven van Bangkok is ook een treinstation waar je al gelijk een kaartje kunt kopen voor ’s avonds.

Of je vanuit Nederland een kaastje kunt bespreken weet ik niet. Weet wel dat de Thaise spoorwegen een website hebben (www.railway.co.th), misschien staat het daarop?

groeten

• w. both

hoi,

Je hebt ook nog de mogelijkheid om direct door te vliegen naar Udong Thani

vlucht ca $80

Hebben we laatst ook gedaan heerlijk twee dagen acclimatiseren in Non Khai

dan de brug over naar Vientiane.

Willem.

• arjan klompe

Kosten naar Udan THani per vliegtuig aanzienlijk lager met Air Asia!

1.500 Baht inclusief belasting = 30 Euro

Goede mij, vliegen met 737-toestellenw. both schreef:

>

> hoi,

> Je hebt ook nog de mogelijkheid om direct door te vliegen

> naar Udong Thani

> vlucht ca $80

> Hebben we laatst ook gedaan heerlijk twee dagen

> acclimatiseren in Non Khai

> dan de brug over naar Vientiane.

>

> Willem.

• steven

Surf eens naar de nederlandstalige website van het reisbureau “greenwoodtravel”. Dit reisbureau is gevestigd in Bangkok en is zeer zeker te vertrouwen. Bij aankomst in BKK, ga je er gewoon even langs om je tickets op te halen.

Met airasia kun je idd spotgoedkoop (+/-30€) naar Udon Thani vliegen, en van daar uit neem je de bus naar Vientiane.

gr,

steven

• pebbles

Sabadee…zoals ze hier zeggen.Ik heb net een trip van 4 weken door heel laos achter de rug En ben begonnen in Bangkok natuurlijk.Het was een geweldige ervaring iets om nooit meer te vergeten.

Tip.Als je toch op de Khoa San Road komt ga dan naar Siam Travel Deze regelt terplekke alles voor je.Wij hebben binnen 1 dag en let op 2 pasfotos onze visums voor laos geregeld Deze kost 1800 bht.(45bht is ong 1 euro)

Daar hebben we gelijk de treinreis voor de nacht gereserveerd.Dan heb je gelijk een plek (bed ) voor de nacht Wel zo prettig kan je slapen wanneer je maar wil.(dan maken ze bedje op voor je.)Als je met zn 2 gaat bespreek je een Upper en Lower bed.Dan heb je de beste plekken Je kan kiezen tussen airco of van.Airco moet je wel tegen kunnen.

Voor 470 bht ongeveer ben je per persoon klaar voor een hele nacht treinen.Geen geld dus en smorgens kom je daar aan.Dan word je weer via tuktuks etc naar de border gebracht (kortom goed geregeld)

Als je meer wilt weten of nieuwsgierig bent naar me verhalen ik heb een eigen website.alles over laos per motor.en is nog in ontwikkeling verder)www.debpacker.waarbenjij.nu Have fun in laos en geniet van het land en de mensen…..Greets…Debby