noord en zuid Laos

• yasmin

Hai

In februari willen we een maand naar Laos gaan. We willen graag naar het noorden (Vientiane en Luang Prabang) maar ook naar het zuiden (Bolaven Plateau etc). We weten nu alleen niet zo goed hoe we het beste van het noorden naar het zuiden kunnen gaan: vliegen vanaf Vientiane is een optie maar we kunnen natuurlijk na ‘het noorden’ ook terug naar Thailand en dan met de trein via Khorat (in Thailand) naar het zuiden. Is er nog een andere optie? En hoe lang doe je dan ongeveer van Vientiane naar bijvoorbeeld Pakse??

Een tweede vraag (met name handig om te weten wanneer we voor de Thailand optie kiezen): als we een visum voor een maand aanvragen, kunnen we daarmee dan 2 keer Laos in (een keer bij Si Chiangmai en een keer bij Chong Mek)?

Alvast bedankt!!!!!

• peter

Vanuit het noorden aar het zuiden is goed te doen.

Vanuit Luang Prabang en Vientiane kan je vliegen naar Pakse.

Wil je het goedkoper doen dan kan je via Vientiane met een bus/VIPbus naar Pakse. Je moet dan opstappen op het zuiderlijke busstation ( een paar KM buiten de stad) De bus doet er ongeveer 9 uur over en komt om ongeveer 6 uur aan in Pakse. Deze stad heeft niet zoveel te bieden maar je kan makkelijk verder reizen.

De prijs weet ik jammer genoeg niet meer.

Wil je je visum van een maand goed gebruiken dan moet je tussendoor niet naar Thailand. eenmaal buiten Laos is je visum vervallen en kan je een nieuwe aanschaffen.

Net als (bijna) overal in Azie is het reizen heel makkelijk ter plaatse te regelen. Een bus stopt altijd in een plaatsje en de mensen vinden het leuk om je te helpen.

Heel veel plezier!

• yasmin

Da's fijn om te weten: dan gaan we gewoon met de bus!!! Dank je wel!!

• pebbles

Super gaaf Laos.Ik ben er net geweest en vertoef nu nog ff in Thailand.Straks terug naar koud nederland.Mm veel vragen maar ik kan je alleen helpen met een busreis vanuit VIentiene.Ik weet dat je overal tickets voor de bus kan kopen ook wel naar Pakse.Omdat ik Laos per eigen gehuurde motorfiets in Vientiene heb gedaan Heb ik totaal niet op tickets voor de bus gelet.Alleen weet ik dat de mogelijkheid er wel is.Handig misschien te weten.Mocht je intresse in me verhalen hebben. op www.debpacker.waarbenjij.nu kun je heel wat lezen.

Wij vonden de reis van pakse naar vientiene en andersom erg lang en niet erg boeiend vergeleken het noorden maar een aanrader is zeker naar Champasak te gaan Voor een paar dagen heerlijk relaxen in een superleuk dorpje.

Als je tip wil voor guesthouse mail me gerust.

He veel fun daar en ik denk als ik jou was wat tijd betreft had ik gevlogen.Spit even de lonely om en je weet het zo.,

Sabadeeee.greetz debby

• Petra

Hoi Debby,

ik las net je berichtje! ik zou eerlijk gezegd heel graag wat leuke tips en adviezen krijgen over hostels (guesthouses) waar je het erg naar je zin hebt gehad of dingen die je hebt gedaan die super waren (en in reisgidsen niet veel over verteld word)..

Ik ga in januari eerst naar australie, dan fiji en vanaf maart ga ik 3,5 maand naar maleisie, thailand, laos, vietnam

Heb je tips???

Groeten Petrapebbles schreef:

>

> Super gaaf Laos.Ik ben er net geweest en vertoef nu nog ff in

> Thailand.Straks terug naar koud nederland.Mm veel vragen maar

> ik kan je alleen helpen met een busreis vanuit VIentiene.Ik

> weet dat je overal tickets voor de bus kan kopen ook wel naar

> Pakse.Omdat ik Laos per eigen gehuurde motorfiets in

> Vientiene heb gedaan Heb ik totaal niet op tickets voor de

> bus gelet.Alleen weet ik dat de mogelijkheid er wel is.Handig

> misschien te weten.Mocht je intresse in me verhalen hebben.

> op www.debpacker.waarbenjij.nu kun je heel wat lezen.

> Wij vonden de reis van pakse naar vientiene en andersom erg

> lang en niet erg boeiend vergeleken het noorden maar een

> aanrader is zeker naar Champasak te gaan Voor een paar dagen

> heerlijk relaxen in een superleuk dorpje.

> Als je tip wil voor guesthouse mail me gerust.

> He veel fun daar en ik denk als ik jou was wat tijd betreft

> had ik gevlogen.Spit even de lonely om en je weet het zo.,

> Sabadeeee.greetz debby

• Esther

Je kunt heel makkelijk met een nachtvip bus naar Pakse. Deze kan je in allerlei bureautjes boeken.